علت سقوط یک کوهنورد برجسته کرمانشاهی که روز جمعه در حین بازگشایی مسیر جدیدی در دیواره‌های سنگی اطراف بیستون، سقوط کرد، هنوز مشخص نشده است.


هنوز دلیل اصلی سقوط سنگنورد کرمانشاهی مشخص نشده است

بهمن مشتکوب رییس هیات کوهنوردی کرمانشاه در گفت‌وگو باایسنا، منطقه کرمانشاه در این باره اظهارکرد: حسن جوادیان، سنگ‌نورد برجسته کرمانشاهی که بارها قهرمان سنگ‌نوردی کشور شده بود، در اثر سقوط از دیواره سنگی چشمه سهراب (اطراف بیستون) جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: این سنگ نورد برجسته کرمانشاهی همراه یک گروه سه نفره مشغول گشایش مسیر جدیدی در اطرافعات سنگی چشمه‌سهراب بودند که گویا در حین کار طناب سنگ نوردی اش پاره شده و سقوط می کند که در اثر این حادثه در دم جان می بازد.

رییس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: هنوز دلیل اصلی این سقوط مشخص نشده و این موضوع همچنان در دست بررسی است.

مشتکوب خاطرنشان کرد: آنچیزی که همراهان او می گویند این است که (جوادیان) از ارتفاع 18 متری دیواره چشمه سهراب ناگهان دچار پارگی طناب شده و سقوط می کند.

این مقام مسئول در هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: کوهنوردی رشته ورزشی بسیار پرخطری است که حتی برای برجسته‌ترین کوهنوردان هم هرلحظه ممکن است حادثه آفرین باشد.

وی یادآور شد: حسن جوادیان یکی از برجسته ترین سنگ نوردان استان و کشور است که تاکنون بیش از 90 مسیر با درجه سختی بسیار بالا را در کوه بیستون ایجاد کرده است.

 
 
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.