قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: جشنواره اقوام ایرانی، در خردادماه سال جاری به میزبانی ایلام برگزار می شود.

ایلام، خردادماه میزبان جشنواره اقوام ایرانی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام و استان‌های زاگرس‌نشین از اهداف برپایی این جشنواره اقوام ایرانی است، اظهارداشت: در این جشنواره استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و آذربایجان غربی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری، معرفی صنایع‌دستی و ... استان های شرکت کننده در این جشنواره معرفی خواهند شد، افزود: این جشنواره در محل پارک چغاسبز ایلام برگزار خواهد شد و 40 غرفه نیز برای اسکان شرکت کنندگان نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام برپایی سیاه‌چادرهای محلی استان‌های ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و ... را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در داخل این سیاه‌چادرها پخت و پز انواع شیرینی، نان و غذاهای محلی مخصوص هر استان صورت می گیرد و بازدید کنندگان می توانند از تنوع این محصولات استفاده کنند.

عبدالمالک شنبه‌زاده بخش مهم این جشنواره را موسیقی و نواهای محلی و آیینی دانست و بیان داشت: برای رفاه حال همشهریان، به دنبال این هستیم که در صورت صلاحدید مسئولان امر، بخشی از این برنامه‌ها شامل موسیقی آیینی در محل پارک کودک ایلام اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند استان کشور همچون  ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان جشنواره اقوام ایرانی را به خوبی اجرا کرده اند، یادآور شد: این جشنواره در 4 روز و از 6 تا 9 خردادماه در پارک تفریحی چغاسبز اجرای می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این برنامه از ساعت 6 غروب تا 11 شب ادامه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.