حمیدرضاعرب: گزينه هاي مربيگري استقلال يكي پس ازديگري به باشگاه مي روند و برنامه شان را به بهرام افشارزاده ارائه مي كنند. 

لشگركشي باشگاه استقلال عليه قلعه نويي

بعد از مجيد نامجومطلق نوبت به جوادزرينچه و پرويزمظلومي رسيد تا برنامه كاري خود براي فصل پانزدهم را ارائه كنند.

برنامه اي كه مشخص نيست به صورت مكتوب در اختيار باشگاه قرار گرفته و يا اينكه به صورت شفاهي گفته شده است. اصولا مربيان ايراني هيچ برنامه اي را به صورت مكتوب به باشگاه نمي دهند و مديران نيز روي دريافت مكتوب برنامه ها از خود وسواس نشان نمي دهند.  در اين نشست ها معمولا درباره اينكه چه بازيكناني مورد نظرند و دستياران چه كساني خواهند بود و البته دستمزد مذاكره كلامي مي شود. كاري كه باشگاه استقلال پس از بركناري اميرقلعه نويي انجام داده و در روزهاي اخير گزينه هاي مورد نظر به باشگاه رفته اند و با افشارزاده گفت وگو كرده اند.

قراراست در روزهاي آتي نيز گزينه هاي مورد نظر رخ در رخ مديران باشگاه استقلال قرار بگيرند تا به زودي سرمربي استقلال معرفي شود. طي روزهاي گذشته در رسانه ها بارها درباره صاحب نيمكت استقلال گمانه زني شده اما همه مي دانند كه شانس چه كسي بيشتراست.

ترديدي وجود ندارد كه باشگاه استقلال سرانجام عليرضا منصوريان را به عنوان سرمربي جديد انتخاب مي كند. منصوريان گزينه اول و آخر اين باشگاه است هر چند كه به قول منصور پورحيدري هنوز وضعيت اقتصادي مشخص نشده و باشگاه جاي مانور ندارد اما وقتي موانع اقتصادي ازميان برداشته شود، باشگاه دست خواهد گذاشت روي منصوريان و او را به خدمت خواهد گرفت.

شايد اين پرسش به وجود بيايد كه پس اين همه گزينه به چه دليل كنار هم قطار شده است؟ چرا مسوولان كنوني باشگاه استقلال در اقدامي سمبليك گزينه هاي پي درپي را به باشگاه فرامي خواند؟ اين نمايش به چه منظور روي پرده رفته است؟ پاسخ را مي شود از اين منظر داد.

اگربه ياد داشته باشید ابتدا مسوولان اين باشگاه اعلام نكردند كه قلعه نويي جزو گزينه ها نيست و گفته شد كه از او هم برنامه خواسته مي شود. اما در عمل هيچ اتفاقي رخ نداد و اميرتنها كسي بود كه ازسوي باشگاه فراخوانده نشد. باشگاه استقلال در واقع ازهمان ابتدا به دنبال گرفتن برنامه از اميرقلعه نويي نبود و مي خواست به ترفندي محترمانه بركناري اش را قطعي كند.

 باشگاه استقلال به خواسته اش رسيده و ميان گزينه ها اثري از قلعه نويي نيست اما آن ها احتمال مي دهند كه سرمربي سابق آبي ها با مصاحبه هاي مهارنشدني خود براي شان دردسرايجاد كند. اين احتمال موجب شد مسوولان باشگاه در اقدامي آينده نگرانه تمام آن هايي كه مي توانستند در ميان گزينه ها قرار بگيرند را به باشگاه فرابخواند تا امير نتواند عليه شخص خاصي جبهه گيري كند و يا در آينده كار باشگاه را زير سوال ببرد.

اكنون افرادي به باشگاه استقلال مي روند كه هريك صاحب جايگاه خاصي هستند و دست باشگاه استقلال براي مانور باز است. در حقيقت بهرام افشارزاده كه دل خوشي از قلعه نويي نداشت با گماردن گزينه هاي متفاوت در كنار هم، حتي گرفتن برنامه از فيروز كريمي،  قلعه نويي را در ميان افرادي قرارداد كه براي آمدن به استقلال بسيار تلاش مي كنند و دوست دارند جاي او را بگيرند. اين سياست تا كنون موجب شده قلعه نويي هيچ واكنشي نسبت به غيبتش ميان گزينه ها از خود نشان ندهد.  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.