قدس آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دلالان بازار مسکن از غفلت مسؤولان سوء استفاده نموده و با نرخ گذاری‌ها ی نامتعارف موجب رشد قیمت مسکن درحوزه اجاره بها شده اندکه مقابله با این نوع تخلفات نیازمند برخورد جدی دولت است.

دلالان مسکن از غفلت مسؤولان سوء استفاده می کنند/ برخورد قاطعانه دولت ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد فیروزی در گفتگو با خبرنگار ما ، با انتقاد از بی سروسامانی بازار مسکن، افزود: مجلس آماده سامان دهی به بازار مسکن و همچنین کمک به دولت در این باره است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت اجاره بها سرسام آور است،اظهار داشت: عدم پایبندی بازار مسکن به قوانین و آیین نامه های مصوب به بی ثباتی نرخ ها در آن منجر شده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه جامعی برای ساماندهی بازار مسکن چه در حوزه اجاره بها و چه خرید و فروش آن ارایه کند، افزود: در حال حاضر فاتحان بازار مسکن دلالانی هستند که در سایه غفلت مسئولان هر روزه نسبت به افزایش نرخ ها اقدام نموده و خون مردم را در شیشه می کنند.
نماینده مردم نطنز درمجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارگرفتن در فصل نقل و انتقالات و داغ شدن بازاراجاره بها، تصریح کرد: رکود حاکم بر بازار مسکن هم نتوانست میل به سودبری بیشتر برخی مشاوران املاک و دلالان از بازار داغ اجاره بها را کم کند.
وی ادامه داد: متاسفانه بازبودن دست مشاوران املاک در نرخ گذاری‌ها موجب رشد قیمت مسکن درحوزه اجاره بها شده که مقابله با این نوع تخلفات نیازمند برخورد جدی دولت است.
فیروزی گفت: برای ساماندهی بازارمسکن باید جلسات مستمری با مسئولان این حوزه در راستای تدوین قانونی مشخص برگزار شود تا نرخ گذاری‌های سلیقه ای در خصوص اجاره بها به حداقل ممکن برسد.

وی با تاکید براینکه باید برنامه و طرح مدون و منسجمی به تنظیم بازار مسکن منجر شود، گفت: با وجود اینکه بارها مجلس درخصوص حمایت از دولت برای ساماندهی بازارمسکن اعلام آمادگی کرده اما عزمی برای ساماندهی به این آشفته بازار از سوی مسئولان قابل مشاهده نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شاخص مشخصی برای تعیین نرخ اجاره بها مدنظر قراربگیرد، افزود: متاسفانه نرخ گذاری های سلیقه ای و همچنین رکود حاکم بر بازارمسکن فشار مضاعفی بر موجر و مستاجر وارد کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • milad IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    تازه حالا به فكر افتادين؟خيلي وقته بازار ايران دست دلالاي نامرده و هيچ نظارتي وجود نداره!!!!!!!!!!