بیست و پنجمین جشنواره تئاتر رضوان با معرفی سه اثر برگزیده"تب سرد بر روی پیشانی داغ"،"شرم ودغدغه" و"پناهنده" به عنوان نمایندگان استان خراسان رضوی به جشنواره بین المللی فجر به کار خود پایان داد.

سه اثربرگزیده خراسان رضوی به جشنواره تاترفجرکشورمعرفی شدند

به گزارش روابط عمومی جشنواره رضوان،در مراسم اختتامیه بیست وپنجمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی که با حضور مسئولین و هنرمندان در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد داوران با معرفی برگزیدگان خود در سه بخش مسابقه،تجربه ها و نمایشنامه نویسی به کار خود پایان دادند.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون 332 تئاتر توسط 42 گروه نمایشی در مشهد و شهرستانهای این استان اجرا شده است.

ناصر نبی زاده افزود: هنرمندان خراسان رضوی در رشته تئاتر از ابتدای امسال تاکنون حضور افتخار آفرینی در صحنه های ملی نیز داشته اند.
وی برگزاری جشنواره های نمایشنامه خوانی و تئاتر کوتاه زائر را از دیگر رخدادهای شاخص این عرصه هنری طی نیمه نخست امسال در خراسان رضوی برشمرد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: مقدمات انعقاد تفاهم نامه شش سالن کوچک تئاتر در استان بین شهرداریها ، استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم شده است.
وی همچنین با اشاره به ارسال 83 اثر به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنوراه تئاتر خراسان رضوی(رضوان) افزود: 48 اثر از این تعداد مورد بازبینی قرار گرفت و از این تعداد نیز 9 اثر برای ارائه در بخش مسابقه و هفت اثر برای بخش تجربه انتخاب شد.
نبی زاده ادامه داد : تمام این آثار پیش از اجرا در جشنواره اکران عمومی شد.
وی در ادامه گفت: خراسان رضوی خواستگاه هنر است لذا باید هنرمندان و آثار هنری برخاسته از این استان به داشته های فرهنگی و هنری عظیم توجه داشته باشند.

برگزیدگان جشنواره

در ادامه این مراسم هیئت داوران در بخش اصلی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در بخش گریم و ماسک دیپلم افتخار جشنواره را به رخسانه تیموری از خواف به خاطر طراحی ساخت و ماسک های نمایش «طعم شیرین زخم ناسور» اهدا کرد.

دیپلم افتخار بخش طراح پوستر نیز در این جشنواره به ندا محمدی از مشهد برای طراحی پوستر نمایش «پناهنده» تعلق گرفت.

جایزه بخش موسیقی نیز به آرمان پارسیان به خاطر نمایش «سردسیر» اهدا شد.

هیئت داوران همچنین مهسا غفوریان از مشهد را به خاطر طراحی لباس نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» را حائز دریافت جایزه معرفی کرد.

رتبه نخست بخش طراحی صحنه به شهاب افتخاری به خاطر نمایش «سردسیر» رتبه دوم به میثم نوبریان به خاطر نمایش «شرم و دغدغه» و رتبه سوم این بخش نیز به حسین اکبرپور به خاطر نمایش «پناهنده» تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی علی حاتمی نژاد نویسنده نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ»، سید جواد اشکذری نویسنده نمایش «شرم و دغدغه» و شادی غفوریان نویسنده نمایش «عطر تقلبی» حائز رتبه های اول تا سوم شدند. همچنین هیئت داوران سه نمایشنامه «تب سرد روی پیشانی داغ»، «شرم و دغدغه» و «پناهنده» را برای ارسال به دبیرخانه جشنواره بین المللی فجر انتخاب کرد.

در بخش بازیگر مرد حسین طاهری از پیشکسوتان عرصه بازیگری تندیس جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره را به خاطر بازی در نمایش های «سردسیر» و «پناهنده» به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد محمدرضا صولتی به خاطر بازی در نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» رتبه نخست جشنواره، عادل توکلی برای بازی در نمایش «پناهنده» و سعید صادقی برای بازی در نمایش «سردسیر» مشترکا رتبه دوم و علی احمدی و مهدی سجادیان به خاطر بازی در نمایش «اتاق انتظار» مشترکا رتبه سوم را از آن خود کردند.

در بخش انتخاب بهترین بازیگری زن هیئت داوران جشنواره عارفه معماریان به خاطر بازی در نمایش «عطر تقلبی» به عنوان رتبه نخست، الهه پژوهی به خاطر بازی در نمایش «شرم و دغدغه» و سحر محمودیان به خاطر بازی در نمایش های «اتاق انتظار» و «تب سرد روی پیشانی داغ» مشترکا رتبه دوم و مهسا غفوریان به دلیل بازی در نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ»، سحر شفیعی به خاطر بازی در نمایش «پناهنده» و افسانه اصیلی به خاطر بازی در نمایش «صوفیای من» مشترکا رتبه سوم معرفی کرد.

در بخش کارگردانی سید جواد اشکذری به خاطر نمایش «شرم و دغدغه»، مهدی ضیاء‌چمنی به خاطر نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» و مصطفی ابهری و محمد نقابی به خاطر نمایش «سردسیر» به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش تجربه های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی هیئت داوران در بخش طراحی گریم هیچ اثری را حائز رتبه ندانست.

در بخش طراحی نور نمایش «ما داریم بازی می خوریم» از داوود عظیمی شایسته تقدیر و نمایش «روز عزیز مرده» از امین رضایی به عنوان برگزیده تقدیر شد.

همچنین هیئت داوران در بخش طراحی لباس نمایش «روز عزیز مرده» از مرضیه ملک را شایسته تقدیر دانست و از نمایش «قلاده طلا برای سگ خانگی» از مجید بهنامی فر تجلیل شد.

در بخش طراحی پوستر هیئت داوران هیچ اثری را حائز دریافت اثر انتخاب نکرد. اما در بخش بروشور سینا افشار به خاطر نمایش «روز عزیز مرده» شایسته تقدیر و هادی عبداللهی به خاطر نمایش «ما داریم بازی می خوریم» برگزیده این بخش اعلام شدند.

در بخش موسیقی از کامیار ارباب زی به خاطر نمایش «آخرین رویا» شایسته تقدیر و حسام سطوتی به خاطر نمایش «روز عزیز مرده» برگزیده این بخش تجلیل به عمل آمد.

در این جشنواره در بخش طراحی صحنه نمایش «آخرین رویا» شایسته تقدیر و «روز عزیز مرده» به طراحی صحنه مژده رحمان زایی برگزیده معرفی شدند.

در بخش معرفی بهترین بازیگر زن بخش تجربه ها از مائده حبیبی برای بازی در نمایش «احیاء» به عنوان بازیگر شایسته تقدیر و زینب مشعل دار آستانه به خاطر بازی در نمایش «برمودا» به عنوان بازیگر برگزیده تقدیر شد.

همچنین در بخش معرفی بهترین بازیگر مرد عطا ایرانی به خاطر بازی در نمایش «ما داریم بازی می خوریم» شایسته تقدیر و امیر حسین رحیمی به خاطر بازی در نمایش «آخرین رویا» به عنوان برگزیده اعلام شدند.

هیئت داوران بخش تجربه های همچنین در بخش نمایشنامه نویسی دو نمایش «آخرین رویا» و «قلاده طلا برای یک سگ خانگی» را به طور مشترک شایسته تقدیر دانست و در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه برگزیده اعلام نکرد.

در بخش کارگردانی نیز هیئت داوران دو نمایش «روز عزیز مرده» مژده رحمانزایی و «ما داریم بازی می خوریم» هادی عبداللهی را شایسته تقدیر و نمایش «آخرین رویا» امیرحسین رحیمی را به عنوان برگزیده شناخت.

بخش نمایشنامه نویسی
هیئت داوران بخش نمایشنامه نویسی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی نمایشنامه «واحد ۱۶۴ مرگ» به نویسندگی عارفه بهرامی و «بی آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد» نویسنده سحر رضوانی را به عنوان نمایشنامه های برتر اعلام کرد. همچنین نمایشنامه «داستان هایی که هیچ وقت باور نمیکنیم» و «بازگشت امین» نیز مورد حمایت انجمن نمایشنامه نویسی استان قرار گرفت.
هیئت داوران جشنواره همچنین آثار «سردسیر» به نویسندگی محمد نقایی به دلیل قصه خوب و عامه فهم و بدون کلیشه، «قلاده طلا برای سگ خانگی» به کارگردانی مجید بهنامی فر به دلیل سوژه خوب در پرداختن به موضوع عدالت و تبعیض و نفاق، نمایش «اتاق انتظار» به کارگردانی مهیار غازی و علی احمدی به دلیل نگاه دقیق و آسیب های رفتاری بدون سیاه نمایی و بیان این موضوعات در فضای طنز و نمایش «پناهنده» به نویسندگی حسین اکبر پور به دلیل پرداختن به داستانی بومی شهری و خانوادگی طبیعی را مورد حمایت شهرداری مشهد معرفی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.