حميد رضا ترقي - فعال سياسي - يکي از مهمترين وصيت هاي حضرت امام (ره) به همه ملت ايران تاکيد به حضور و عدم ترک کردن انتخابات اعم از رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري بود، ايشان بر انتخاب افراد بر اساس ضوابط و قوانين بسيار تاکيد مي کردند.

مجلس  مکان تجمع نفوذي ها نشود

 

در وصيت نامه حضرت امام در رابطه با انتخابات آمده است: بايد افرادي انتخاب شوند که دلسوز مردم باشند اگر رئيس جمهور و نمايندگان مجلس شايسته متعهد به اسلام و دلسوز براي کشور و ملت باشند، بسياري از مشکلات پيش نمي آيد و به راحتي رفع  مي شود. امام خميني (ره) همچنين در خصوص ورود برخي افراد منحرف به مجلس فرمود اند: وصيتي که به ملت دارم آن است که با اراده مصمم و تعهد خود به احکام اسلام و مسائل کشور درهر دوره از انتخابات وکلاي داراي تعهد به اسلام و جمهوري اسلامي که غالبا بين متوسطين و محرومين جامعه و غير منحرف مي باشند و در  صراط مستقيم بوده و بدون گرايش به غرب و شرق و مکتب هاي انحرافي هستند و افراد تحصيل کرده و مطلع بر مسائل روز و سياست هاي اسلامي استفاده نماييد.

ايشان در بخش ديگري مي فرمايند:  که حتي اگر موجب شد که در اثر سهل انگاري و بي توجهي فردي از منحرفين که تحت نفوذ غرب و شرق است به مجلس راه پيدا کرد، نمايندگان موظف هستند که آن فرد را از مجلس خارج کنند.

امام(ره) تاکيد مي کنند که بايد با هوشياري مراقب بود و با احساس اولين قدم نفوذي با او مقابله کرد و به آنها مهلتي براي پياده کردن اهدافشان داده نشود.اين نوع نگاه حضرت امام(ره)به مجلس نشان مي دهد مجلس که نقش بسيار مهمي در تصميم گيري هاي کشور دارد. اگر دراثرعدم توجه شوراي نگهبان به بررسي
صلاحيت ها وعدم دقت مردم در انتخاب صحيح، مجلس مکاني براي حضور افراد نفوذي شود بي شک موجب تغيير مسير حرکت نظام وانقلاب توسط کساني مي شود که به اصول و آرمانهاي انقلاب اسلامي پايبند نيستند. ازاين رو مجلس و انتخابات مجلس از اهميت بالايي در سرنوشت کشور برخوردار است.  برخي اينگونه تصور مي کنند که مجلس و نمايندگان وکلاي ملت هستند نه نماينده نظام، اينگونه افراد بي ترديد نظر و سخن کودکانه اي مي گويند زيرا هنگامي که نماينده منتخب مردم در مجلس  قسم ياد مي کند که از مجلس و قانون اساسي دفاع کند، علاوه بر قبول وکالت مردم به عنوان نماينده نظام جمهوري اسلامي نيز قسم ياد مي کند.

 از سوي ديگر نماينده مجلس بايد  پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهاي انقلاب باشد.

بنابراين وسعت کار نمايندگان مجلس وسيع تر از اين است که تنها  نماينده ملت باشند وتنها  از حقوق ملت دفاع کنند بلکه بايد از استقلال، منافع و مصالح کشور دفاع نمايند. وظيفه بسيار سنگين و خطيري برعهده آنها قرار داده شده است که محدود به وکالت از سوي ملت نمي شود. به نظر مي رسد در انتخابات آينده مردم  بايد علاوه بر کارآمدي نمايندگان به لحاظ توانمندي تخصصي براي بخش هاي مختلف تصميم گيري در مجلس تعهد و پايبندي نمايندگان را به آرمانهاي انقلاب مورد دقت قراردهند و خصوصا با توجه به اينکه دشمن درصدد فرستادن افرادي به داخل مجلس است که از افکار و انديشه هاي غربي تاثير پذيرفته و از تفکرات غربي عليه انقلاب اسلامي استفاده نمايند از اين رو  بايد کساني  به مجلس فرستاده شوند که داراي مباني فکري و اعتقادي شفاف بوده و به سهولت تحت تاثير
جريان هاي نفوذي قرارنگيرند تا سرنوشت کشور به وسيله آنها از مسير انقلاب اسلامي منحرف نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    كاش اين توصيه را از مدت ها قبل اجرايي مي كرديم تا برخي با نقاب اصولگرايي به جبهه اصولگرايي نفوذنكنند . گرچه انقلاب باز هم رسالت خودش را ايفا كرد و چهره حقيقي اصولگرايان گذشته و ساكتين ديروز و ميانه رو هاي امروز و دگر انديشان فردا را آشكار ساخت .