طرح همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از متخصصان و دانشمندان ایرانی مقیم خارج کشور در بسته‌های مختلف حمایتی انجام می‌شود.

چگونگی همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از متخصصان ایرانی غیرمقیم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم را به منظور انتقال دانش و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان و متخصصان ایرانی غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان اجرا می‌کند.

در این طرح همکاری‌های مشترک در قالب اجرای دوره‌های پسادکترا، انجام فرصت مطالعاتی و استاد مدعو به محض ورود به کشور انجام می‌شود.

دانش‌آموختگان دوره‌های دکترا از یکی از 400 دانشگاه برتر دنیا، اساتید یکی از 400 دانشگاه برتر دنیا و متخصصان و کارآفرینان با سمت کارشناس، مشاور یا مدیر در یکی از مراکز و شرکت‌های شاخص علمی و فناوری خارجی در قالب استفاده از این طرح قرار می‌‌گیرند.

مشمولان این طرح می‌توانند فرم ثبت‌نام را در سامانه international.bmn.ir تکمیل کرده و رزومه خود را ارائه کنند تا پس از بررسی اولیه رزومه برای پذیرش محقق از سوی پایگاه تخصصی همکار اقدام شود.

تسهیلات ارائه شده به این افراد به این صورت است که مبلغ 450 میلیون ریال برای پرداخت حقوق به مدت یک سال، مبلغ 200 میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهشی و فناوری و اختصاص فضای استقرار برای بهره‌مندی از امکانات تخصصی و آزمایشگاهی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

همچنین در قالب دوره فرصت مطالعاتی مبلغ معادل با حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با درجه علمی مشابه در ایران به مدت 6 ماه تا یک سال، مبلغ 200 میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه مسافرت و اقامت، مبلغ 500 میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهشی و فناوری سالانه و اختصاص فضای استقرار برای بهره‌مندی از امکانات تخصصی و آزمایشگاهی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

در بخش همکاری به عنوان استاد مدعو و معین کمک‌هزینه سفر تا سقف 50 میلیون ریال و مبلغ معادل با حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با درجه علمی مشابه در ایران به مدت حداکثر سه ماه و تامین محل اسکان اساتید صورت می‌گیرد و برای برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی کمک‌هزینه سفر تا سقف 30 میلیون ریال در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

تسهیل استقرار شرکت در پارک فناوری پردیس، اعطای تسهیلات به میزان یک میلیارد ریال، آزاد بودن نقل و انتقالات ارز از خارج کشور به پارک فناوری پردیس به این افراد تعلق می‌گیرد.

همچنین تسهیلات ویژه‌ای برای استفاده از خدمت نظام‌وظیفه تخصصی برای دانش‌آموختگان برجسته ایران از دانشگاه‌های برتر جهان در نظر گرفته شده است و این افراد پس از ثبت‌نام در سامانه براساس فعالیت‌های علمی پژوهشی و فناورانه ارزیابی و در صورت تایید جهت انجام خدمت سربازی در قالب یک پروژه تحقیقاتی به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.