پیشنهاد سردبیر

فاطمه معتمدی : معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان رضوی از آغاز دومین مرحله بازدید نظارت پروژه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: نظارت و بازدید از پروژه‌های استان از امروز شروع می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت.

از امروز تا دو هفته در قالب نظارت و بازدید انجام می‌شود/ ۳۷۵۸ پروژه خراسان رضوی زیر ذره بین

مقدوری در جلسه هماهنگی نظارت عالیه بر پروژه‌های استان افزود: نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها برای اولین بار در کشور از سال 70 در خراسان بزرگ آغاز شده و اکنون عمری 24 ساله دارد.
وی اضافه کرد: بجز یکی دو تا پروژه فرسایشی در استان مانند کتابخانه مرکزی مشهد که موجب ناراحتی است، اکنون شمار پروژه‌های فرسایشی و طولانی مدت نسبت به گذشته در خراسان رضوی کاهش بسیار چشمگیری یافته است که این نتیجه  نظارت، ارزیابی و بازدید از پروژه هاست. وی گفت: در نظارت‌های گذشته بسیاری از پروژه‌ها با مشکل کیفیت مواجه بودند، اما در حال حاضر چنین مواردی وجود ندارد و این نیز نتیجه ارزیابی و نظارت بر پروژه‌ها در استان است.

 هدف مچ گیری نیست
وی با اشاره به اینکه نظارت عالیه بر پروژه‌ها برای رسیدن به انسجام بین نیروهای فنی با هدف پیشبرد پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن از اوجب واجبات است،گفت:از 24 سال گذشته تاکنون و از آغاز عمر نظارت عالیه بر پروژه‌ها، شرایط امروز بسیار تغییر کرده است، لذا نباید در نظارت‌ها به چارچوب موافقتنامه‌ها محدود بود.
معاون استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در نظار ت‌ها به هیچ عنوان هدف مچ گیری و بزرگ‌نمایی مشکلات نیست، تصریح کرد:هدف ضمن آسیب شناسی و رفع اشکالات،تمرکزو تکیه  بیشتر بر روی نقاط قوت است و همچنین شناسایی راه حل‌هایی برای رفتن به موقعیت‌های برتر مدنظر ماست.

 مغفول ماندن شناسایی روش‌ها
وی در بخش دیگر با بیان اینکه سیستم اداری و اجرایی کشور بسیار معیوب است، خاطر نشان کرد: بدون تعارف باید گفت؛ شناسایی روش‌ها یکی از موضوعاتی است که در نظام اجرایی کشور مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
مقدوری با اشاره به اینکه روش شناسی نیازمند مطالعات مستمر است، یادآورشد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و مادی را می‌توان با شناسایی روش‌های نو و جدید مهار و برطرف کرد.

 ساختار اداری معیوب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیلات اداری و ساختارهای اجرایی کشور نیازمند تحولات جدید است،گفت:ریشه بسیاری از مشکلات یا قابلیت نداشتن سیستم اجرایی، افراد نیستند، چرا که ظرفیت نیروی انسانی و متخصص از سرمایه غنی در این حوزه برخوردار است، لذا بیشتر کمبودها مربوط به مواردی مانند موازی کاری و تکرار اشتباهات مربوط به ساختار اداری است.

 بازدید از 3758 پروژه استانی
در این جلسه مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز اظهار داشت: دومین مرحله بازدید پروژه‌های استانی با بازدید و نظارت بر سه هزار و 758 پروژه با اعتبار 815 میلیارد تومان از امروز آغاز می‌شود.
محسن کوهی با بیان اینکه  کار بازدید و نظارت در این مرحله توسط  22 گروه متشکل از تیم نظارتی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود،گفت:بیشترین اعتبار پروژه‌ها با 133 میلیارد تومان مربوط به راه و شهرسازی است و  بیشترین شمار پروژه‌ها نیز با 525 پروژه مربوط به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است.
 بازدید از پروژه مسکن مهر استان
وی با بیان اینکه مشهد با 542 پروژه و اعتبار 233 میلیارد تومانی در جایگاه اول شهرستان‌های استان به لحاظ بیشترین تعداد پروژه قرار دارد، گفت: در این مرحله علاوه بر پروژه‌های یاد شده از پروژه مسکن مهراستان هم بازدید خواهد شد و در نهایت گزارش کمی و کیفی از بازدید پروژه‌های یاد شده و نیز مسکن مهر در جلسه شورای فنی و اداری ارایه می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین پس از تحلیل گزارش این بازدید به لحاظ کمی و کیفی، نسبت به معرفی دستگاه‌های برتر و دستگاه‌هایی که وضعیت نامناسبی در این خصوص داشتند و همچنین پروژه‌های عالی و ضعیف اقدام می‌شود.
وی ادامه داد: در این مرحله از نظارت عالیه همچنین از پروژه‌های قابل افتتاح در بهمن ماه بازدید می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.