قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "پاسخ روحانی به ۳ سال باج‌خواهی اصلاح طلبان" و "درخواست حمایت از لیست نچسب" تا "غرامت ۴۲۷میلیون یورویی پژو به ایران"

ابهام در تحقق 75درصدی بودجه غیرنفتی

روزنامه "قدس" از "ابهام در تحقق 75درصدی بودجه غیرنفتی"

این روزنامه می نویسد: "برخلاف تمام شعارهایی که تاکنون داده شده و قوانینی که از چهار پنج دهه قبل تاکنون وضع شده است، باید اذعان کنیم که بودجه سالانه کشور و در سطح بالاتر اقتصاد کشور همچنان بشدت به درآمدهای نفتی وابسته است و این یعنی اقتصاد تک محصولی."

***

درخواست حمایت از لیست نچسب

روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "روحانی درگیر معنای انقلاب!"؛ این روزنامه می نویسد: "به نظر می‌رسد مذاکرات منتهی به برجام ذهن رئیس‌جمهور را درگیر مفاهیم انقلاب و انقلابیگری از نظر غرب و امریکا کرده و منظور ایشان از نداشتن اجماع در مفاهیم انقلاب، اجماع با غربی‌هاست! اتفاقاً‌ این روزها امریکایی‌ها نیز مرتباً‌ یک راه جدید پیش پای ایران می‌گذارند:‌« ایران باید بین اینکه یک حکومت باشد یا یک انقلاب، انتخاب کند.» و اوباما به صراحت مي‌گويد: «ايراني‌ها بايد بين مرگ بر امريكا و اشتغال يكي را انتخاب كنند». آيا رئيس‌جمهور از اين كنش‌هاي غربي به فكر واكنش در بازتعريف انقلاب افتاده است؟!"

روزنامه "کیهان" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "پاسخ روحانی به 3 سال باج‌خواهی اصلاح طلبان"

در این روزنامه نوشته شده است: "رئیس‌جمهور در همایش ملی زنان و توسعه پاسخ اظهارات اصلاح‌طلبان را داد و اعلام کرد اعتدال نه یک شعار که یک گفتمان است. حسن روحانی دیروز در همایش ملی «زنان، اعتدال و توسعه»  اساس آغاز اعتدال را اندیشه و فکر دانست و گفت: اعتدال تنها یک روش، منش و شعار نیست، بلکه یک بینش، مسیر تفکری و گفتمان است و امروز باید این گفتمان را احیاء کنیم."

در تیتر یک روزنامه "وطن امروز" نیز نام "روحانی" دیده می شود. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "حسن روحانی خطاب به هواداران اصلاح‌طلب دولت مطرح کرد: درخواست حمایت از لیست نچسب!"

این روزنامه می نویسد: "روحانی گفت باید هواداران او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1392 در انتخابات 7 اسفند نیز پای صندوق‌ها حاضر شوند و به لیستی که برای این هواداران «دلچسب» نیست، رای دهند!"

روزنامه "شرق" نیز این جمله "روحانی" را به عنوان تیتر انتخاب کرده است: "بین نفع کم و ضرر قطعی، نفع کم را انتخاب می کنیم"

"شهروند" هم به نقل از "رئیس جمهور" نوشت: "تحت هر شرایطی پای صندوق رای برویم"

روزنامه "قانون" نیز از 7اسفند به عنوان "روز خانه تکانی سیاسی" یاد کرد و به نقل از "رئیس جمهور" نوشت: "نفع کم از ضرر قعطی بهتر است"

***

غرامت 427میلیون یورویی پژو به ایران

روزنامه "ایران" به نقل از "یکه زارع" در تیتر یک خود از "جزئیات توافق ایران و اروپا برای تولید خودرو" نوشته است.

گزیده صحبت‌های مدیرعامل ایران خودرو به این شرح است: "قیمت خودروی 301 پژو دنده‌ای 58 میلیون تومان و اتومات 63 میلیون تومان است. همچنین خودروی 208 اتومات 68 میلیون و خودروی 2008 دنده‌ای 72 میلیون تومان و اتومات آن با شرایط تولید امروز 78 میلیون تومان است. قرارداد با پژو قابل مقایسه با رنو در سال‌های گذشته نیست. رنو در آن زمان پولی وارد ایران نکرد. اگر مجلس عدم همکاری با پژو را تصویب کند ایران خودرو به آن تصمیم احترام می‌گذارد. تمام خودروهایی که قرار است با پژو تولید کنیم به روز خواهد بود و هیچ‌کدام آنها قدیمی نیست."

روزنامه "تعادل" هم در تیتر یک خود نوشت: "مدیرعامل ایران خودرو در نشست خبری اعلام کرد: رونمایی از 4شریک خودرویی"

روزنامه "گسترش صنعت" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "غرامت 427میلیون یورویی پژو به ایران"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.