اولین دفتر کار جهان که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده به صورت رسمی در کشور دوبی افتتاح شد

افتتاح اولین ساختمان اداری چاپ شده سه بعدی جهان در دوبی

سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است یک دفتر اداری در کشور دوبی ساخته شود. این خبر در مرحله اول چندان مهم به نظر نمی‌رسید زیرا در دوبی هزاران دفتر کار وجود دارد. به این ترتیب این دفتر چندان در کانون توجه نبود تا اینکه مشخص شد قرار است این دفتر و مبلمان آن با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید شوند. اکنون به نظر می‌رسد که ساخت این دفتر جدید به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز اولین دفتر کار جهان که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده به صورت رسمی در کشور دوبی افتتاح شده است. ساخت این دفتر کار بخشی از برنامه‌ریزی‌های بلند مدت مقامات دوبی برای استفاده از فناوری و ارایه ایده‌های جدید به منظور کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان است. این هدف به خوبی نیز محقق شده است زیرا مراحل تکمیل این ساختمان جدید تنها کمتر از سه هفته به طول انجامیده است.

از سوی دیگر ساخت این دفتر کار مدرن به کمترین نیروی کار در محل ساخت نیاز داشته است، زیرا تنها لازم بوده که یک نفر بر مراحل کار پرینتر سه بعدی و عملکرد آن نظارت داشته باشد. البته تکمیل این دفتر به سایر نیروهای متخصص برای مثال برق کار، نصاب‌ و مهندس مکانیک نیز وابسته بوده است تا بر نصب اجزای مختلف نظارت داشته باشند. اما صرف نظر از مراحل تکمیلی و تنها با در نظر گرفتن مرحله اصلی ساخت، به کمترین نیروی کار نیاز بوده است.

با استفاده از این روش در هزینه‌ها نیز صرفه جویی شده است، تکمیل تمامی بخش‌های این دفتر کار از جمله برق کاری و نصب تجهیزات مختلف، 140 هزار دلار هزینه داشته است که در مقایسه با هزینه مورد نیاز برای ساخت یک دفتر کار مشابه با استفاده از راهکارهای سنتی، 50 درصد صرفه جویی داشته است.

به گفته Mohamed Al Gergawi، وزیر امور کابینه امارات متحده عربی، این دفتر کار اولین ساختمان پرینت شده سه بعدی در جهان است، و تنها یک ساختمان نیست، بلکه حاوی چندین دفتر کار قابل استفاده برای کارمندان است. این تنها اولین قدم برای استفاده از پرینتر‌های سه بعدی در ساختمان‌سازی است و به زودی صنعت ساختمان تحت تاثیر این فناوری متحول خواهد شد.

دوبی

 

 

دوبی

 

 

دوبی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.