پیشنهاد سردبیر

 اخیراً برخی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند به این نتیجه رسیده اند تا کم کم ربات ها را جایگزین انسان ها کنند تا علاوه بر بالا بردن سرعت فرآیند ساخت گوشی های هوشمند، نتیجه ای بهتر و با کمترین میزان خطا را شاهد باشند. یکی از این کمپانی ها، فاکس کان است.

نسل جدید گوشی‌های آیفون توسط ربات ها ساخته می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، در طی سال های اخیر و علی رغم پیشرفت های قابل ملاحظه ای که در صنعت تولید گوشی های هوشمند شاهد آن بوده ایم، اما همچنان مراحل ساخت و به نوعی مونتاژ این گوشی ها توسط نیروی کار انسانی در کارخانه های تولیدکننده اسمارت فون ها انجام می شود و یا حداقل تا به امروز این چنین بوده است.

اما اخیراً برخی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند به این نتیجه رسیده اند تا کم کم ربات ها را جایگزین انسان ها کنند تا علاوه بر بالا بردن سرعت فرآیند ساخت گوشی های هوشمند، نتیجه ای بهتر و با کمترین میزان خطا را شاهد باشند.

یکی از این کمپانی ها، فاکس کان است که ساخت گوشی های آیفون اپل را بر عهده دارد و اخیراً اعلام کرده است که به زودی بخش قابل توجهی از کارکنان این شرکت با ربات ها جایگزین خواهند شد.

در کشور چین، سرمایه گذاری های کلانی در حوزه رباتیک انجام شده و هم اکنون بخش عمده ای از نیروی کار کارخانه های بزرگ این کشور را ربات ها تشکیل می دهند. فاکس کان نیز اخیراً به پیروی از این رویه، نیروی کار یکی از کارخانه های خود را از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر کاهش و استفاده از ربات ها را در دستور کار خود قرار داده است. اکنون با استفاده از ربات ها و فناوری هوش مصنوعی، می توان به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی کرد. از دیگر مزیت های این روش، می توان به کاهش درز اطلاعات از شرکت ها به بیرون و همچنین پایان دادن به اعتصاب های کارگری که ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را برای کمپانی ها به دنبال داشته باشد اشاره کرد.

اما فارغ از تمامی مزیت هایی که می توان در بکارگیری از ربات ها مشاهده کرد، این تصمیم یعنی جایگزین کردن ربات ها، معایبی نیز دارد که مهمترین آن بیکاریست. به طوری که اخیراً این موضوع به یکی از دغدغه های بزرگ کارگران کارخانه ها تبدیل شده و تهدید بزرگی به نام هوش مصنوعی و ربات ها را پیش روی خود می بینند.

با این حال، کارخانه ها بنا به دلایل مختلفی که در بالا به برخی از آن ها اشاره کردیم، تمایل زیادی به جایگزین کردن نیروی کار انسانی خود با ربات ها دارند و به تبع، این افراد راه چاره ای جز پیدا کردن شغلی جدید ندارند و می بایست مهارت هایی جدید را برای بدست آوردن فرصت های شغلی در خود پرورش دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.