۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
کد خبر: 385088

آیت الله عباس کعبی

آیت‌الله جنتی انتخاب همه مردم ایران بود

انتخاب آیت‌الله جنتی از مصادیق واقعی عمل انقلابی اعضای خبرگان رهبری بود که با انتخاب شایسته و بجای یکی از ثابت قدم‌ترین و استوارترین مردان انقلابی به همه دشمنان و قسم خوردگان جمهوری اسلامی ایران پیام دادند مجلس خبرگان با اقتدار در جهت حفظ و حراست دقیق وعمیق در خط رهبری ایستاده است و برای افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی و حرکت مقتدرانه نظام به سوی آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری آماده است تا با تلاش نیروهای متدین و انقلابی امید دشمن را از تسلط به این آب و خاک ناامید کند.
بی‌شک مجلس خبرگان رهبری با ریاست آیت‌الله جنتی در پی ترویج بیش از پیش حاکمیت دینی است و رویکردی مطابق نظر مقام معظم رهبری خواهد داشت، چرا که بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری چهار مسأله را مورد تاکید و توجه قرار داده بود که عبارتند از اهمیت هویت خبرگان، مسیر خبرگان، تولید قدرت برای نظام اسلامی و توجه به خطر نفوذ در دستگاه‌های گوناگون در بعد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی. مسأله نفوذ به قدری حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با مردم و مسؤولان بدان تاکید می‌کنند . همچنین جنگ نرم یکی از مصادیق نفوذ است و به قدری باید مورد توجه بویژه اعضای خبرگان رهبری قرار بگیرد تا موجب کاهش دامنه تاثیرگذاری‌ها و نفوذ دشمن در لایه های فرهنگ دینی ما شود.
 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان نشان‌دهنده اقتدار اسلامی است که در جهت تحقق حاکمیت دین و اهداف انقلاب اسلامی بکار گرفته شده است، بدین معنا که حاکمیت دین بدنبال تحقق آزادی، رفاه عمومی، مبارزه با فقر، مقاومت در مقابل  دشمنان و نفوذ آنان، تلاش برای تحکیم اخلاق و معنویت و استفاده از ظرفیت عظیم روحانیت جهت تولید قدرت اسلامی است. بنابراین مقام معظم رهبری به علمای اعلامی که توسط مردم به خبرگان راه یافته‌اند تاکید کردند که برای حفظ و تداوم حاکمیت دینی به موارد اشاره شده باید توجه خاصی داشت.
معظم له از مسؤولان و بزرگان نظام خواستند تا در گفتمان‌سازی دینی، مطالبه‌گری از دستگاه‌های گوناگون نظام، نوآوری عالمانه و اجتهاد براساس مقتضیات زمان، مقابله با مکر و فریب دشمن و اعمال نفوذ در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بسیار هوشیارانه عمل کنند، چرا که مجلس خبرگان رهبری از موقعیت و منزلت والایی در نظام دینی برخوردار است و حقیقتاً بیانات رهبری روح تازه‌ای در جهت تحول و حرکت رو به جلو در خبرگان ایجاد کرد تا اعضای خبرگان در پنجمین دوره از حیات نورانی این مجلس بتوانند در تحقق آرمان‌های امام و رهبری و نابودی دشمنان اسلام پیش‌قدم باشند.
یقیناً انتخاب اعضای هیأت رئیسه و انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان عمار انقلاب خواب خوش دشمن را آشفته کرد و دهان یاوه‌گویانی را بست که درصدد دو قطبی کردن جامعه بودند. انتخاب مناسب رئیس خبرگان نشان داد که علمای معزز اسلام تلاش می‌کنند تا بصورت یکپارچه در جهت گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی قدم بردارند و مانع ایجاد هرگونه تفرقه و توطئه‌ای از سوی دشمنان شوند. بی‌شک انتخاب آیت‌الله جنتی انتخاب همه ملت مؤمن ایران بود چرا که اعضای خبرگان منتخبان مردم هستند لذا انتخاب هیأت رئیسه نشانه بارز مردم‌سالاری اسلامی و به بار نشستن آرای مردمی در جمهوری اسلامی ایران است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.