وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از حکم اخیر قاضی یک دادگاه نظامی در خصوص ممنوعیت موقت استفاده از ماموران زن برای انتقال زندانیان گوآنتانامو انتقاد کردند.

انتقاد دانفورد و کارتر از تبعیض جنسیتی در ارتش آمریکا

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از حکم اخیر قاضی یک دادگاه نظامی در خصوص ممنوعیت موقت استفاده از ماموران زن برای انتقال زندانیان گوآنتانامو انتقاد کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشتون کارتر، وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفتند: ما این انتقادها را در حمایت از عدم تبعیض جنسیتی میان کارکنان ارتش مطرح کردیم نه در راستای دخالت در کمیسیون نظامی تشکیل شده برای پنج متهم پرونده حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001.

این دو مقام ارشد در بیانیه‌ای که توسط پنتاگون منتشر شد، نوشتند: صریحا باید اعلام کنیم که ما قصد تحت تاثیر قرار دادن قضات ارتش را که ریاست کمیسیون‌های نظامی را برعهده دارند، نداریم.

این بیانیه برای تسکین قاضی جیمز پول منتشر شد. وی ماه گذشته میلادی اعلام کرد که قصد داشت ممنوعیت استفاده از ماموران زن را در انتقال زندانیان گوآنتانامو لغو کند اما به خاطر اظهارات نابجای کارتر و دانفورد در مقابل کنگره لغو این ممنوعیت را شش ماه به تعویق می‌اندازد.

قاضی پول در حکمش گفت: اگر کارتر و ژنرال دانفورد اقدام مناسبی را برای رسیدگی به اظهاراتش اتخاذ کنند، پایان این ممنوعیت را زودتر از شش ماه مدنظر قرار می‌دهد.

ژنرال درک پوتیت، تفنگدار نیروی دریایی و وکیل نظامی خالد شیخ محمد، یکی از متهمان اصلی پرونده مربوط به جنایات جنگی 11 سپتامبر گفت: اگرچه معتقدم که بیانیه کارتر و دانفورد نابجا بوده اما احتمالا دادستان‌ها برای رفع این ممنوعیت اقدام خواهند کرد.

مساله ماموران زن یکی از چند موضوع فرعی است که در پرونده متهمان 11 سپتامبر پدیدار شده است؛ پرونده‌ای که همچنان در مرحله محاکمه اولیه باقی مانده است.

ارتش می‌گوید: برای نگهبانی از زندانیان باید از افسران زن استفاده کند چرا که ماموران مرد به اندازه کافی ندارد و تبعیض میان افسران زن و مرد در ارتش وجود ندارد.

کارتر و دانفورد در بیانیه خود گفتند: ما همچنان معتقدیم که ارتش ما منافع قانونی و قوی در حمایت از بی‌طرفی جنسیتی، استفاده از زنان در تمامی پست‌ها و جلوگیری از تبعیض جنسیتی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.