امام جمعه جیرفت از امام خمینی (ره) به عنوان اسوه ساده زیستی یاد کرد و گفت: مسئولان و مردم باید از این ساده زیستی در زندگی شخصی خود الگوبرداری و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

امام راحل اسوه ساده زیستی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه جیرفت افزود: ساده زیستی حضرت امام خمینی (ره) چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از پیروزی انقلاب هیچ فرقی نکرد و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: یکی از راه های اصلی محقق شدن این شعار ترویج فرهنگ ساده زیستی در جامعه است لذا همه به این مورد توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل حکومت جهانی مبارزه با کفر و استکبار را پایه ریزی کرد و تمام آزادی خواهان دنیا زیر چتر این انقلاب جرات و رشد پیدا کردند.
امام جمعه جیرفت افزود: ایشان مبارزه با ظالم را سرلوحه کار خود قرار دادند و در زمینه مساله فلسطین حساسیت خاصی داشتند چرا که اگر ما از آنها حمایت نمی کردیم هیچ کشوری از آنها حمایت نمی کرد.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های امام خمینی (ره) نفی رابطه با شیطان بزرگ آمریکا بود که امروز این راه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دارد.
حجت الاسلام کرمی پور گفت: ایشان تحریم ها را نعمت می دانستند چرا که باعث شد تا روی پای خود بایستیم و موجب استقلال اقتصادی کشور شد.
وی با اشاره به حکم ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی توسط امام خمینی گفت: این حکم نشان از روحیه تعصب دینی و انقلابی گری امام بود لذا امروز باید در مقابل کسانیکه که علیه انقلاب و اسلام قلم می زنند ایستادگی کرد.
وی افزود: ارتحال امام در 14 خرداد حادثه تلخی برای انقلاب بود و تعیین جانشینی امام خامنه ای خبر خوبی در این روز برای همه بود که رهبری با خصوصیات امام راحل جانشین ایشان شدند و مردم باید از ایشان حمایت کنند.
امام جمعه جیرفت گفت: حضرت امام خمینی (ره) در وصف رهبر معظم انقلاب می فرمایند ایشان خطیبی توانا، راهنمایی دلسوز، متعهد و مبارز در راه خدا و سربازی فداکار است که این خصوصیات نشان از شخصیت بالای ایشان می باشد.
وی بیان کرد: امام راحل فرمودند ولایت فقیه کاری برخلاف مصالح نظام انجام نمی دهد لذا جایگاه رهبری بر کسی پوشیده نیست و باید از این جایگاه حمایت کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر انقلاب و امام راحل حرکت کردند و با روحیه استکبار ستیزی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه یکی از خصوصیات معظم له مفهوم سازی و حرکت آفرینی است تصریح کرد: مفاهیم مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم فرهنگی، نفوذ و بیداری اسلامی از جمله خصوصیت ایشان است.
وی اظهار کرد: بصیرت، شجاعت، انقلابی گری، بی حاشیه بودن خانواده و فرزندان ایشان و حرکت در مسیر امام از جمله خصوصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه یکی از خصایص مهم معظم له عبور دادن انقلاب از بحران هاست تصریح کرد: جنگ عراق و کویت، فتنه سال 78 و 88 از جمله بحران هایی بود که در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی رخ داد و ایشان با مدیریت خوب انقلاب را به سلامت هدایت کردند.
امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: روز دوشنبه روز یوم شک است و مردم سعی کنند این روز را روزه بگیرند.
وی افزود: مردم حلول ماه رمضان را پیگری کنند و اگر ماه را خودتان روئیت نکردید از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری کنند.
مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور مردم دارالولایه قبل از خطبه های نمازجمعه شهرستان در مصلی جیرفت برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.