در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌ها و طی سخنانی از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

دعوت مراجع عظام تقلید از مردم‌ ‌برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس/ امت اسلامی یک‌پارچه فریاد "مرگ بر صهیونیست" سر دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌ها و طی سخنانی از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به پیش رو بودن روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس روز وفاداری مسلمانان به قدس شریف و اعلام بیزاری از غاصبان و پشتیبانان غاصبان است؛ اسرائیل اخیراً جمله‌هایی بیان کرده است که "تاکنون می‌خواستیم با فلسطینی‌ها کنار بیاییم تا سپس بتوانیم با اعراب دیگر مصالحه کنیم، ولی امروز قضیه برعکس شده است و ابتدا باید با اعراب کنار بیاییم و سپس بتوانیم با فلسطینی‌ها به مصالحه برسیم".

مرجع تقلید شیعیان افزود: در روز قدس فریاد فلسطینی‌ها در دنیا طنین‌انداز می‌شود تا نسل‌های مسلمین متوجه شوند که قبله اول مسلمانان از پیکره اسلام قطع شده است و این قطعه باید به پیکر جامعه اسلامی وصل شود.

همه مردم باید حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس داشته باشند

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در پیامی به‌مناسبت روز جهانی قدس، از آحاد مردم دعوت به حضوری گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز قدس کردند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد که نتیجه آن تخریب، کشتار و آوارگی‌ها است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم این جنایت‌ها و جریان‌ها به‌واسطه قدرت‌های استکباری و ایادی آن‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه این رژیم خون‌آشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود، گفت: همه مردم باید حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در روز قدس با شعارهای کوبنده و قدم‌های استوار به میدان آیند و لرزه بر اندام مستکبران بیندازند.

مردم حکومت جاعل صهیونیستی را سر جای خود بنشانند

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در سخنانی با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان، در همه نقاط جهان برای حمایت از مردم فلسطین در صحنه حاضر شوند تا حکومت جاعل صهیونیستی را سر جای خود بنشانند و قدس آزاد شود.

وی تصریح کرد: ‌ یک جمعیت جائر می‌خواهد مسجدالاقصی را نادیده بگیرد، آن‌ها تلاش می‌کنند آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند که ما باید با آن‌ها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله کنیم.

روز قدس قداستی دارد به‌طول و عرض جهان اسلام

آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت: روز قدس که سنت حسنه امام راحل می‌باشد، تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، روز قدس قداستی دارد به‌طول و عرض جهان اسلام، اولین مسئله مسلمین در این نیم قرن و بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود. حادثه‌ای که این روزهای اخیر مسلمین را تهدید می‌کند جریان بحرین از یک سو، یمن از سوی دیگر، فلسطین و غزه از سوی دیگر، جریان لبنان از سوی دیگر و داعشی‌ها از سوی دیگر، این میزبانی را و این مهمانی را در ذائقه جهان اسلام تلخ می‌کند. بر همه ما لازم است که این تلخی را به شیرینی تبدیل کنیم، این میزبانی ویژه را از دست ندهیم، این ضیافت ویژه را از دست ندهیم.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: آزادی روز قدس و آزادسازی قدس و راهپیمایی روز قدس از سنت‌های حسنه امام راحل است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم، کارهای تلخ مسئولان سیاسی و بلندپایه بحرین این ضیافت را تلخ می‌کند که باید همه ما محکوم کنیم؛ علماء، حوزه‌ها، مراکز فرهنگی فکری کانون‌های دینی همه باید در کمال آزادی باشند.

شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه دینی و سیاسی است

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی نیز در پیامی بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امت مؤمن و روزه‌دار اسلامی به‌صورت همدل، یک‌صدا و یک‌پارچه در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: امت شریف، مؤمن و روزه‌دار اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نزدیک است، آخرین جمعه‌ای که با عنایت و دستور حضرت امام راحل به روز قدس نام‌گذاری شده است، روزی که امت اسلامی وظیفه دینی و سیاسی دارند یک‌صدا و همدل و یک‌پارچه بر اسرائیل، غاصب کشور اسلامی فلسطین و قدس شریف فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: وظیفه آحاد امت اسلامی سنگین‌تر است و لذا اینجانب توصیه می‌کنم همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته و بر سر استکبار و دست‌نشاندگان آن اظهار انزجار و تبری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.