قدس آنلاین- بیرجند: فرماندار نهبندان گفت:در حال حاضر از ۵۰۰ آبادی شهرستان نهبندان ۲۰۰ روستا به دلیل خشکسالی به طور کامل از جمعیت خالی شده است گفت: این تخلیه جمعیت زنگ خطری است که اگر به مرزها و مرزنشینان توجه جدی نشود در آینده نزدیک مرزها خالی از سکنه خواهد شد .

 ۵۰۰ آبادی  نهبندان به دلیل خشکسالی به طور کامل خالی از سکنه شده است/پرداخت فقط۳۰ درصد اعتبارات طرح توسعه نهبندان

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، اصغر نظافت در سفر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان و در جمع طلاب این شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان در جنوبی‌ترین نقطه استان واقع شده است و بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد گفت: وجود 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و معادن غنی در این شهرستان یک موقعیت ویژه‌ای را برای نهبندان ایجاد کرده است که با استفاده صحیح از این موقعیت می‌توان خشکسالی‌های چندین ساله را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان معادن غنی و نعمتهای خدادادی بسیاری وجود دارد که باید از حالت باالقوه به بالفعل درآید افزود: نهبندان از نظر تعداد معدن در رتبه دوم و تنوع معدنی در رتبه اول استان قرار دارد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در چند روز گذشته یک معدن طلا با ظرفیت ذخیره 4 هزار تن طلا در نهبندان کشف شده است گفت: نهبندان شهری است که مردم آن روی گنج خوابیده‌اند اما به دلیل استفاده درست و غیرفعال بودن معادن از کمبودها رنج می‌برند که باید در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گیرد.

نظافت با اشاره به اینکه در حال حاضر از 500 آبادی شهرستان نهبندان 200 روستا به دلیل خشکسالی به طور کامل از جمعیت خالی شده است خاطرنشان کرد: این تخلیه جمعیت زنگ خطری است که اگر به مرزها و مرزنشینان توجه جدی نشود در آینده نزدیک مرزها خالی از سکنه خواهد شد و ما بهترین مرزبانامان که همان مردم مناطق روستایی هستند را از دست می‌‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه نهبندان با وجود هم مرز بودن با افغانستان و اینکه شهرستان علمیاتی است اما امنیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: این مهم به برکت وجود عشایر،‌ مردم ولایتمدار و متولیان نظم و امنیت حاصل شده است.

نظافت به سفر مقام معظم رهبری در سال 78 به نهبندان اشاره کرد و افزود: بعد از سفر رهبری شهرستان نهبندان در جریان توسعه قرار گرفت و از آن زمان پیشرفتهای بسیار زیادی در این شهرستان حاصل شده است.

فرماندار نهبندان با بیان این که طرح توسعه نهبندان با تصویب 60 میلیارد تومان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان تصویب شد گفت: این اعتبار باید در 10 سال به طور کامل پرداخت می‌شد اما تاکنون تنها 30 درصد آن پرداخت شده است و این طرح نیمه تمام باقیمانده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.