مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تا این تاریخ بیش از ۱۱.۲ میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان خریداری شده است که تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.

کاهش نرخ سود تسهیلات کشاورزی از ۱۸ به ۱۵ درصد/ پول گندم‌کاران را تا پایان شهریور می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، مرتضی شهیدزاده در نشست خبری خود با خبرنگاران به کارهای راهبردی بانک کشاورزی برای رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی با توجه به آمارهای موجود، بالاترین نرخ رشد را در اقتصاد کشور داشته است.

افزایش تعداد کارگزاری‌ خارجی بانک کشاورزی به 70 شعبه
وی گفت: پیش از برجام و در زمان تحریم تنها 4 کارگزاری این بانک در کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین فعال بود، اما اکنون بیش از 70 کارگزاری خارجی در کشورهای مختلف فعال شده است.

پرورش ماهی در قفس با استفاده از زنجیره تامین و کشت متراکم متناسب با تکنولوژی‌های روز در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر از جمله فعالیت‌های مهمی بود که بنا بر اعلام شهیدزاده در سال جاری انجام شده و 1800 هکتار آن اجرایی شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به رقابت تنگاتنگی که در بازار بانکی کشور وجود دارد، تصریح کرد: با همه اینها توانسته‌ایم بیشترین منابع را جمع‌آوری کرده و در بخش اقتصادی بالاترین رشد اقتصادی را داشته‌ایم تا حدی که اکنون بیش از 10 ماه ذخیره استراتژیک در محصولات اساسی کشاورزی داریم.

وی همچنین از افزایش تولید آبزیان در کشور خبر داد و گفت: 10 هزار تن آن اجرایی شده و امیدواریم تا آذرماه این رقم به 20 هزار تن افزایش یابد.

شهید‌زاده همچنین از افزایش ضریب مکانیزاسیون از طریق خرید ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد و گفت: افزایش بهره‌وری، پرورش دام و طیور نیز از جمله مواردی است که برای ما اهمیت دو چندانی دارد و امسال 800 میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده‌‌ شده و سقفی برای آن قائل نشده‌‌ایم.

کاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری از 18 به 15 درصد
مدیرعامل بانک کشاورزی از کاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری این بانک از 18 درصد به 15 درصد در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: علی‌رغم آنکه نرخ تمام شده ما بالاتر از اینهاست، اما توافق کردیم که نرخ تسهیلات را کاهش دهیم، تا حدی که در تسهیل کارکرد رتبه اول را در بین بانک‌ها داریم و تا 15 شهریور کل تعهداتمان را در ارتباط با بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهیم.

 تخصیص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی برای اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی
شهیدزاده از اختصاص 500 میلیون دلار ارز از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: این ارز با مصوبه مجلس در اختیار بانک کشاورزی با بهره کم قرار داده شده است که بنا داریم آن را صرف اصلاح الگوی آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کنیم که بخش‌های کوچکی از این گونه ارقام در سال‌های قبل در اختیار بانک‌های غیرتخصصی قرار می‌گرفت.

وی یکی دیگر از کارهای مهم دولت در سال 94 را افزایش سرمایه بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: در سال 94 ، 500 میلیارد تومان به سرمایه بانک کشاورزی اضافه شد، صددرصد آن تخصیص یافت که صرف پشتیبانی مالی و امنیت غذایی در کشور شود.

 اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از محل کارمزدهای بانک مرکزی برای افزایش سرمایه بانک کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از محل کارمزدهای بانک مرکزی برای افزایش سرمایه سه بانک خبر داد و گفت: این رقم برای بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی در نظر گرفته شده بود که اکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان آن برای افزایش سرمایه بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز مصوب کرده که هرساله مطابق با نیاز بانک کشاورزی و برآورده‌های بین‌المللی این بانک افزایش سرمایه داشته باشد که اگر در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس هم تصویب شود، اجرایی خواهد شد.

گشایش 4 میلیارد دلار اعتبار اسنادی در سال 94
شهیدزاده از آخرین وضعیت گشایش اعتبار اسنادی در این بانک نیز گفت: در سال 94 توانستیم 4 میلیارد دلار ال‌سی بازکنیم که 70 درصد آن مربوط به نهاده‌های بخش کشاورزی و صنایع وابسته است.

 تلاش برای فروش 3 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران/ تا پایان شهریور پول گندم‌کاران را می‌دهیم
مدیرعامل بانک کشاورزی درمورد آخرین وضعیت خرید گندم و پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز اظهار داشت: تا این تاریخ بیش از 11.2 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور به ارزش 14 هزار میلیارد تومان خریداری شده است که تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.

وی در مورد زمان تسویه مطالبات گندم‌کاران نیز این گونه توضیح داد که به فروش اوراق سلف موازی در بازار سرمایه به ارزش 2950 میلیارد تومان هستیم که باید مجوز آن را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت کند و امیدواریم تا پایان شهریور مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

شهیدزاده همچنین در مورد پرداخت خسارات کشاورزان از سوی این بانک که از سال گذشته باقی مانده گفت: 80 درصد خسارات کشاورزان پرداخت شده و مابقی تا اول مهر ماه پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.