۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 100143

دکتر بسکی: نهادینه شدن تفکر حفاظت از محیط زیست تنها راهکار مقابله با نابودی جنگل‌هاست

استاندار لرستان تاکیدکرد؛ حفاظت از محیط زیست نیاز اساسی حیات جوامع بشری

استاندار لرستان گفت: حفاظت از محیط زیست به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان و یکی از نیازهای اساسی حیات و بقای جوامع بشری باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

دکتر بسکی: نهادینه شدن تفکر حفاظت از محیط زیست تنها راهکار مقابله با نابودی جنگل‌هاست

به گزارش قدس آنلاین از لرستان، حبیب ا... دهمرده در دیدار با دکتر غلامعلی بسکی از شخصیت های برجسته و صاحب نظر در حفاظت از طبیعت که به پدر طبیعت ایران نیز شناخته می شود و جمعی از انجمن های مردمی دوستدار محیط زیست، افزود: ادامه حیات و زندگی انسان بدون محیط زیست و بهره مندی از مواهب و مزیت های عرصه های طبیعی و جنگلی غیرممکن است و برهمین اساس حراست از این موهبت الهی وظیفه و تکلیفی الهی، انسانی و اخلاقی است.
وی اظهارداشت: دولت به عنوان متولی اصلی مدیریت در کشور به تنهایی قادر به حفاظت و احیای عرصه های جنگلی و محیط زیست نیست چراکه موفقیت در این حوزه وسیع و گسترده نیازمند مشارکت و همراهی جدی و موثر مردم به ویژه گروه ها و نهادهای مردمی است.
استاندار لرستان افزود: یکی از اقدامات مفید و موثر در حوزه توسعه و گسترش منابع طبیعی و عرصه های جنگلی، انجام فعالیت های فرهنگی با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و حراست از محیط زیست است.
دهمرده گفت: این مهم زمانی به موفقیت و سرانجام مطلوب خواهد رسید که تک تک افراد جامعه خود را در برابر حراست و حفاظت از این عرصه های ارزشمند خدادادی و اثربخش در زندگی انسان، مسوول و دارای وظیفه بدانند.
وی تصریح کرد: فرصت طلبی و منفعت جویی برخی افراد امروز به معضلی در زمینه نابودی عرصه های طبیعی و قطع درختان جنگلی تبدیل شده که رفع این مشکل به همراهی و همکاری مطلوب و موثر مردم و انجمن های غیردولتی دوستدار محیط زیست نیاز دارد.
استاندار لرستان با اشاره به اجرای طرح وسیع و بزرگ تحقیقاتی، گردشگری ۱۴ معصوم(ع) در خرم آباد، اظهار داشت: این طرح حرکتی بزرگ و ماندگار در زمینه توسعه و احیای عرصه های طبیعی و ایجاد فضای سبز مناسب برای استفاده و رفاه مردم است.
به گفته وی، این مجتمع یک هزار هکتاری در آینده به یکی از بزرگترین تفرجگاهها و مناطق تفریحی، توریستی استان لرستان و حتی کشور مبدل خواهد شد.
در ادامه دکتر غلامعلی بسکی از فعالان و پیشکسوتان برجسته و شناخته شده فعالیت های زیست محیطی با تقدیر از تلاش های استاندار لرستان در زمینه حفظ و توسعه محیط زیست، مجتمع گردشگری ۱۴ معصوم (ع) را یکی از ماندگارترین اقدامات اجرایی کشور در عرصه توسعه و حفاظت از محیط زیست و احیای منابع طبیعی عنوان کرد.
وی که تمامی داشته ها و اندوخته های مالی خود به عنوان یک پزشک متخصص و حاذق را وقف توسعه و اعتلای کشور کرده ، افزود: نهادینه شدن تفکر حفاظت از محیط زیست در عرصه مدیریتی کشور و ترویج این فرهنگ در سطح جامعه، تنها راهکار مقابله با نابودی جنگل ها و عرصه های طبیعی کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.