مدیر کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مازندران در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی گفت: 2419 اثر در بخش داخلی و 60 اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندارن برگزار شد

قاسم عزیززاده گرجی افزود: آثار این جشنواره در دور اول با حضور 12 داور و در چهار گروه بررسی شد و 60 اثر داخلی به مرحله نهایی راه یافت.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم داوری از چهار داور ملی استفاده شده، یاداور شد: فراخوان این جشنواره به 60 کشور دنیا ارسال شده است و هم‌اکنون کشورهای تاجیکستان، زیمباوه، چین، سوئد، لبنان، بوسنی و هرزگوین و افغانستان در این جشنواره حضور دارند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: نخستین اقدام دبیرخانه جشنواره توزیع فراخوان دومین جشنواره قصه‌گویی رضوی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در بخش‌های داخلی و خارجی برای سه سن بزرگسال، نوجوان و کودکان بوده است.

 

استاندار مازندران عنوان نمود:
رسوخ مکتب اسلام در بین ملت‌های دنیا
استاندار مازندران گفت امروز مکتب اسلام در بین همه ملت‌های دنیا رسوخ کرده به‌طوری که در بخشی از سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل به معرفت انسانی به عنوان بزرگ‌ترین خلاء در بین ملت‌های دنیا اشاره شد.
سید علی‌اکبر طاهایی در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار شد ، افزود: ائمه اطهار را از عمل و علمی که از سوی خداوند به آنها عطا شد، باید شناخت و معجزه امامت، معارف و علوم است و پیروان راستین مکتب اهل بیت نیز اهل معرفت دینی هستند.
وی با اشاره به اینکه قصه‌گویان باید از آموزه‌های انسان‌های بزرگ از جمله امام رضا(ع) کمال استفاده را ببرند، گفت: امروزه ملت‌های دنیا برای رسیدن به زندگی درست و کمال نیازمند آموزه‌های دینی و اسلامی هستند.
استاندار مازندران به صفت ضامن بودن امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این صفت به منظور خیرخواهی انسان‌ها باید در بین همه مردم نهادینه شود.
طاهایی اذعان داشت: کودکان و نوجوانان امروز جامعه اسلامی با آموزه‌های دینی در قالب قصه‌های رضوی می‌توانند شخصیت و ویژگی‌های امامان معصوم ما را الگوی خود قراردهند.

 

معاون عمرانی استاندار مازندران:
بازآموزی سیره امام رضا(ع) روشنگر نسل جوان

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: بازآموزی سیره علمی و عملی امام رضا(ع) روشنگر مسیر نسل جوان جامعه خواهد بود.
سید عیسی هاشمی حیدری در مراسم دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی با بیان اینکه فرهنگ ائمه معصوم برای تمام جوامع بشری آموزشی برای رستگاری و بهتر زندگی کردن است، افزود: وجود شریف امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش در کشور ما نعمتی است که برای ما ایرانیان به ودیعه گذاشته شد تا الگویی در جامعه اسلامی باشد.
وی با اشاره به اینکه بازآموزی سیره علمی و عملی ائمه اطهار برای نسل جوان جامعه موثر است، تصریح کرد: با توسل به امام رضا(ع) می‌توانیم آینده فکری جوانان و نوجوانان را به سمت روشنایی باز کنیم.
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه جشنواره قصه‌گویی رضوی فعالیت نوینی در ارائه مکتب اسلامی به نسل جوان جامعه باز کرده است، خاطرنشان کرد: قصه به طور نامریی راه را به مخاطبان خود نشان می‌دهد و در این روش آموزش سیره زندگی ائمه معصوم را برای کودکان و نوجوانان مجسم می‌سازد.
هاشمی یادآور شد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی توانسته فرهنگ کهن کشور را برای نسل جدید جامعه زنده نگاه دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.