سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دیدارهایی مثل بازی با ترکمنستان دیگر برای ما مثل قبل آسان نیست. امروز می‌دانیم که فوتبال آسیا پیشرفت کرده است.

مهدی مناجاتی: دوران عبور آسان از ترکمنستان‌ها گذشت / جوانگرایی تیم ملی می‌تواند بهترین اتفاق ۱۴۰۳ باشد

مهدی مناجاتی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دیدار پیش روی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: آنچه ما در جام ملت‌های اخیر آسیا دیدیم ثابت کرد که فوتبال آسیا پیشرفت کرده و دیگر نمی‌توان مثل قبل چشم بسته به میدان رفت و نتیجه گرفت و بیرون آمد.

وی افزود: در همین دوره از مسابقات دیدیم چه تیم‌هایی از چه کشورهایی شکست خوردند که شاید کمتر کسی باور می‌کرد. پیشرفت فوتبال در آسیای میانه بهتر از قبل شده و قطعاً این ترکمنستان آن تیمی نیست که ما آخرین بار آنها را با سه گل شکست دادیم.

بازیکن قدیمی فوتبال ایران اضافه کرد: البته ما ایرانیم و نفرات خیلی خوبی در جمع بازیکنان مان داریم که هر یک از آنها می‌توانند در هر مسابقه‌ای نتیجه را زیر و رو کنند اما نباید فکر کنیم که ترکمنستان حریف آسانی است. ممکن است همین ترکمنستان یقه تیم ملی را بگیرد و کار دستمان بدهد. حالا که شرایط این گونه رقم خورده باید با نهایت دقت و مثل مسابقات جدی به این دیدار نگاه کنیم.

مناجاتی در این باره که تعدادی از بازیکنان در این اردو حضور ندارند و در عوض گروهی از جوان‌ترها به جمع بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی اضافه شده‌اند توضیح داد: قطعاً امیر قلعه نویی به این نکته دست پیدا کرده که دیگر نمی‌تواند بیش از حد به بازیکنان قدیمی و پا به سن گذاشته تکیه کند. البته او ظاهراً می‌خواهد این روند جوانسازی را آرام آرام انجام بدهد که این خوب است. ولی این اتفاق باید هرچه زودتر رخ بدهد و ما ترکیب اصلی تیم ملی را جوان کنیم.

وی ادامه داد: هیچ نسلی جاودانه نیست و هیچ فوتبالیستی نمی‌تواند ۲۰ سال برای تیم ملی بازی کند. نهایت سن فوتبال حرفه‌ای و در سطح اول برای یک فوتبالیست حداکثر ۱۰ الی ۱۲ سال است اما بیشتر از آن دیگر باید بازنشسته شود و در رده باشگاهی فوتبال بازی کند. خوب است که تیم ملی پوست بیندازد و جوان شود اما نباید در این کار عجله کرد و از طرفی نباید هم خیلی دست دست کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان با تبریک فرا رسیدن نوروز به مردم کشورمان و همه ایرانیان جهان گفت: امیدوارم پیروزی تیم ملی در دومین روز سال نو همانطور که حال تیم ملی جوان شده را در سال ۱۴۰۳ بهتر کرده، حال و احوال مردم را از این هم بهتر کند و نتیجه‌ای برای تیم ملی رقم بخورد که همه از آن خوشحال شویم. قطعاً امیر قلعه نویی و کادر فنی اش می‌دانند که این مسابقات تا چه اندازه در صعود ایران به جام جهانی اهمیت دارد بنابراین باید بیش از هر چیز حریفشان را دست بالا بگیرند و با قدرت به مصاف ترکمنستان بروند.

منبع: خبر ورزشی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.