رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعمال 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال، گفت: رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده است که اعمال سوابق تحصیلی برای کنکوری‌ها فقط جنبه کمکی داشته باشد. <BR>

اعلام نتایج اولیه کنکور در نیمه دوم مرداد

به گزارش قدس انلاین ، دکتر محمد حسین سرورالدین در حاشیه بازدید از کنکور 90 در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به پیشنهاد رییس و برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در این پیشنهاد آمده است که سوابق تحصیلی فقط در صورت بهترشدن نتیجه آزمون برای داوطلب اعمال شود و در صورتی که نتایج آزمون داوطلبی خوب بود، اما اگر از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار نبود، اعمال نشود که البته این پیشنهاد در صورت تصویب در کارگروه ماده 4 و پس از ابلاغ به سازمان اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به رقابت یک میلیون و 150 هزار داوطلب در کنکور 90 اظهارکرد: از این تعداد 5/60 درصد از داوطلبان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
سرورالدین با بیان اینکه کنکور امسال روز شنبه با آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی پایان می‌یابد، گفت: در این دوره از آزمون یک میلیون و 282 هزار و 325 کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.
وی با اشاره به برگزاری کنکور در310 شهرستان و بخش در 400 حوزه در داخل و 27 کشور خارجی و 31 حوزه در خارج از کشور، گفت: حدود یک هزار و 700 داوطلب در خارج از کشور در کنکور امسال شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته، افزود: کاهش 150 هزار نفری تعداد داوطلبان و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی به جای معدل از جمله تغییرات کنکور امسال نسبت به سال گذشته است.
رییس سازمان سنجش با اشاره به کاهش تعداد حوزه‌های امتحانی در کنکور90 گفت: امسال به دلیل شکایت‌هایی که در سال گذشته توسط داوطلبان انجام شده است تعداد حوزه‌های امتحانی کاهش و از 400 شهر محل برگزاری آزمون به 334 شهر رسیده است که در این راستا حوزه‌های امتحانی نه تنها ارتقاء یافته است؛ بلکه حوزه‌ها از برخی مدارس به دانشگاه‌ها منتقل شده است.
وی با اشاره به افزایش 80 هزار نفری ظرفیت پذیرش داوطلب نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: ظرفیت پذیرش از 515 هزار داوطلب به حدود 600 هزار نفر رسیده است.
سرورالدین با تاکید بر برگزاری آزمون در نهایت امنیت و سلامت، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش تخلفی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه برای ارتقاء امنیت آزمون هر ساله از نظر سخت افزاری از شیوه‌های جدیدی استفاده می‌شود، اظهارکرد: کلیه مراحل طراحی سوال، چاپ و صدور دفترچه سوال در فضای قرنطینه مجهز به دوربین مداربسته انجام می‌شود.
سرورالدین با بیان اینکه بر اساس طرح شخصی سازی دفترچه‌های آزمون، دفترچه‌ها در کیسه‌های نایلونی بسته‌بندی می‌شود، گفت: دفترچه‌های سوالات را پس از چاپ، فقط داوطلب می‌تواند مشاهده ‌کند، که این عین عدالت در آزمون است و از این طریق از هرگونه سوء استفاده جلوگیری می‌شود.
رییس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم مرداد ماه خبر داد و افزود: نتایج نهایی داوطلبان نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.