دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش «وحدت امت اسلامی» که در تونس برگزار شد، گفت: آیا بهتر نیست یوسف القرضاوی و امثال او به ‌جای دامن زدن به آتش جنگ در سوریه، توجه مردم را به دشمن حقیقی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی جلب کنند؟<BR>

«قرضاوی» به اختلاف‌افکنی در سوریه پایان دهد/ دشمن حقیقی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همایش «وحدت امت اسلامی» به همت و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی ایران و انجمن جهانی اعتدال در کشور تونس برگزار شد.

در این همایش ده‌ها تن از اندیشمندان و نخبگان دینی، فرهنگی و دانشگاهی و برخی از رؤسای احزاب تونسی، صادق المهدی نخست وزیر سابق سودان و آیت‌الله‌ محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شرکت کردند.

دبیرکل مجمع در این همایش با تبیین شرایط حساس فعلی در جهان اسلام تاکید کرد که دشمنان اسلام نقشه‌ای شیطانی را برای از بین بردن یکپارچگی امت اسلامی طراحی کرده‌اند و درصدد هستند با دامن زدن به فتنه‌های طایفه‌ای و راه افتادن جنگ‌های مذهبی توجهات را از دشمن حقیقی یعنی رژیم صهیونیستی منحرف کنند.

آیت‌الله اراکی بر ضرورت هوشیاری و بیداری امت اسلامی برای مواجهه با این توطئه‌ها و خنثی‌سازی آنها تاکید کرد.

وی با انتقاد شدید از مواضع تفرقه افکنانه و فتاوی فتنه‌انگیزانه برخی چهره‌های به‌ظاهر دینی جهان اسلام، گفت: آیا بهتر نیست یوسف القرضاوی و امثال او به‌جای دامن زدن به آتش جنگ و خونریزی در سوریه توجه مردم را به دشمن حقیقی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی جلب کنند؟

در این همایش که برای نخستین بار در تونس برگزار می‌شد حاضران با استقبال از سخنان آیت الله اراکی توطئه‌های دشمنان ملت های مسلمان و مزدوران داخلی آنها را محکوم کردند.

پیمان جبلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز با تأکید بر اهمیت همگرایی ملت‌های مسلمان گفت: مسلمانان امروز انتظار دارند از علمای خود سخنانی بشنوند که موجب تقویت صفوف آنان در برابر دشمن اصلی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی شود نه سخنانی که به فتنه ها و اختلافات دامن زند.

سخنرانان با تجلیل از برگزاری شکوهمند یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تقویت وحدت اسلامی و مبارزه با فتنه‌های تفرقه‌افکنانه تقدیر و بر ضرورت همگرایی هر چه بیشتر جهان اسلام تاکید کردند.

همچنین آیت‌الله اراکی با حضور دو ساعته در برنامه زنده شبکه تلویزیون الجنوبیه تونس به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت امت اسلامی و مبارزه با تلاش‌های تفرقه افکنان و فتنه‌گران پرداخت.

 

 

* دیدار آیت‌الله اراکی با رئیس جمهور تونس

محمد منصف المرزوقی رییس جمهوری تونس بر ضرورت گسترش و ارتقای روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منصف المرزوقی در دیدار با آیت‌الله‌اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبریک برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران خواستار تعامل جدی دو کشور برای ارتقای مناسبات شد.

رییس جمهوری تونس همچنین در تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام روحانی بار دیگر انتخاب وی را تبریک گفت و افزود: به رییس جمهوری منتخب ملت ایران برای حل مشکلات منطقه و جهان اسلام ازجمله سوریه امید بسته‌ایم.

رییس جمهوری تونس در ادامه دیدار با آیت الله اراکی که برای مشارکت در همایش وحدت اسلامی به تونس سفر کرده، از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تقویت وحدت میان صفوف مسلمانان جهان و مواجهه با فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی به ویژه در شرایط حساس فعلی جهان اسلام تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: تونس از هر تلاشی برای ایجاد وحدت و ترویج همگرایی در میان ملت‌های مسلمان حمایت می‌کند.

منصف المرزوقی همچنین با تکرار موضع قاطع کشورش در مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه بر ضرورت پایان هرچه سریع‌تر بحران این کشور از طریق راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی تاکید کرد.

پیمان جبلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز در این دیدار حضور داشت.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920223000497#sthash.pCuk5pGZ.dpuf

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.