همزمان با ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، جابه‌جایی زائران و مجاوران سالمند و کم‌توان حضرت رضا(ع) با دو هزار و ۷۰۰ صندلی چرخدار و ۷۰ زائربر برقی در اماکن متبرکه رضوی انجام می‌شود.

جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان حرم رضوی با ۲۷۰۰ صندلی چرخدار و ۷۰ زائربر برقی

به گزارش آستان نیوز، معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توجه به گسترش روزافزون فضاهای اماکن متبرکه، افزایش خیل گسترده ارادتمندان امام هشتم(ع) در ایام مناسبتی و طولانی شدن مسیر ورودی‌ها تا روضه منوره، نگاه ویژه‌ای به این محبان سالمند و کم‌توان در راستای تسهیل تشرف و زیارت آنان به حرم مطهر داشته است.
بدین منظور سال‌هاست بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت خادمیاران مشهدی و استانی در شیفت‌های گوناگون در ایام و فصول مختلف سال به صورت شبانه‌روزی به این قشر از دلدادگان حضرت رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کند.
این بخش در نوروز ۱۴۰۳ با ۷۰ دستگاه زائربر برقی متناسب با پیک جمعیت در ۶ محور «باب الرضا- صحن کوثر»، «باب الجواد - صحن غدیر»، «خیابان آیت‌الله واعظ طبسی»، «رینگ شیخ طوسی»، «رینگ شیخ طبرسی» و «رینگ نواب صفوی» در حرم مطهر به زائران و مجاوران خدمت می‌کند. 
خدمات صندلی چرخدار این بخش در دو حوزه «امانی» و «گشت سیار» نیز در ایام نوروز ۱۴۰۳، با استفاده از ظرفیت دو هزار و ۲۰۰ صندلی چرخدار امانی و ۵۰۰ صندلی چرخدار گشت سیار به زائران سالمند و کم‌توان ارائه می‌شود.
خدمات صندلی چرخدار امانی با مراجعه زائران و مجاوران به دفاتر مربوطه حرم مطهر و ارائه کارت شناسایی معتبر و تحویل صندلی چرخدار به منظور زیارت برای حداکثر ۳ ساعت انجام می‌شود. 
زائران برای استفاده از این خدمات می‌توانند به ۸ دفتر تحویل صندلی چرخدار امانی واقع در ورودی‌های باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، غدیر، شیخ طوسی، شیخ طبرسی، نواب صفوی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ مراجعه کنند.
 

حضور ۴۰۰ خادمیار در لحظه
خدمات صندلی چرخدار گشت سیار نیز توسط خادمیاران در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) انجام می‌شود که میزان چینش خادمیاران به تعداد نیروهای حاضر در ایام مناسبتی و شرایط حرم مطهر وابسته است.
پیش‌بینی شده است در ایام نوروز ۱۴۰۳، حدود ۴۰۰ خادمیار این بخش در لحظه در این آستان مقدس حضور داشته باشند و خدمت گشت سیار صندلی چرخدار را انجام دهند.  
گفتنی است، یک خادمیار فعال در بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر ممکن است در حوزه‌هایی همچون صندلی چرخدار گشت سیار، دفاتر امانت صندلی چرخدار، راننده زائربر برقی، انتظامات ایستگاه‌های زائربرها و... خدمت کند.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.