همزمان با ماه مبارک رمضان، همه روز محافل ترتیل خوانی قرآن کریم در رواق حضرت زهرا(س) میزبان حضور بانوان زائر و مجاور است.

ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان

به گزارش آستان‌نیوز، محفل قرآنی «ام ابیها» ویژه بانوان هر روز ساعت ۹ تا ۱۰ در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود که تلاوت ترتیل یک جزء قرآن کریم بیان معارف قرآنی، قرائت تحقیق و تواشیح و حفظ از جمله برنامه‌های این محفل قرآنی است که در این محفل بانوان قاری حرم مطهر رضوی به تلاوت یک جزء قرآن کریم می‌پردازد. 
همچنین در راستای عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر فراگیری مفاهیم قرآنی، قبل از شروع مراسمات ترتیل خوانی قرآن کریم بانوان، جلسات بیان معارف قرآنی با حضور بانوان کارشناس قرآنی برگزار می‌شود.
 در این جلسات معارف قرآنی ناظر بر جزء خوانده شده بیان و از مباحث مطرح شده مسابقه «ریحانه النبی» طرح می‌شود و به ۸ نفر از شرکت کنندگان که به سوالات طرح شده پاسخ صحیح دهند جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
محفل «دختران رضوی» ویژه دختران نوجوان
هم چنین محفل «دختران رضوی» ویژه دختران نوجوان نیز در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود که این برنامه با اجرای ترتیل خوانی یک حزب قرآن توسط قاریان نوجوان حرم مطهر رضوی همراه با بیان معارف قرآنی به شیوه نمایش، قصه و مسابقه از ۲۲ اسفند تا ۲۳ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۱ در رواق حضرت زهرا(س) میزبان حضور دختران نوجوان حرم مطهر رضوی است.
نشست تفسیری در دارالقرآن کریم
هم چنین از سوی دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی، نشست تفسیری ویژه بانوان ۱۴ تا  ۲۲ بعد از نماز عصر در رواق حضرت زهرا(س) میزبان حضور بانوان زائر و مجاور خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.