برخی از علمای برجسته حوزه علمیه مشهد و استاندارد خراسان رضوی با آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دفتر ایشان در مشهد دیدار کردند.<BR>

دیدار علمای مشهد با آیت‌الله هاشمی شاهرودی

به گزارش شبکه اجتهاد، اساتید معظم آیات معصومی، سیدان، رضازاده، مروارید، معلمی، عباسپور و حجج اسلام علی اکبر الهی خراسانی، محمد مروارید، سیدهادی مرتضوی، طباطبایی و ... هم‌چنین استاندار خراسان رضوی در این جلسه که در دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی در مشهد برگزار شد، حضور داشتند.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر الهی خراسانی گزارشی از برپایی کنگره بین المللی فضل بن شاذان که در آینده نزدیک برگزار می شود، ارائه کرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر هر چه بهتر برگزار شدن این گنگره اظهار داشت: با توجه به هجمه دشمنان علیه شیعه، از صاحب نظران جهان اسلام و اندیشمندان برجسته کشور، برای معرفی شخصیت فقهی و کلامی فضل بن شاذان، در این کنگره دعوت به عمل آید و هم‌چنین هیئتی علمی بر فعالیت‌های این کنگره نظارت داشته‌ باشد.
در ادامه محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی به تبیین وضعیت کنونی فرهنگی و علمی مشهد پرداخت و افزود: پژوهشگران و نیز عموم مردم باید از جایگاه علمی، کتاب‌ها و دیدگاه‌های فضل بن شاذان اطلاع یابند.
این نشست صمیمی با ذکر خاطراتی از علمای بزرگ مشهد از جمله آیت‌الله میلانی ادامه یافت و وضعیت حوزه علمیه خراسان و پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه علوم اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. این جلسه با ذکر توسل به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) به پایان رسید.
گفتنی است، در پی پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری در استان خراسان رضوی و تاکید ایشان بر برگزاری کنگره بزرگداشت فضل بن شاذان، تا کنون شیوه نامه اجرایی این کنگره در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی به تصویب رسیده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.