سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیارد ریالی مردم یزد در تعاونی های این استان خبر داد.

سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیارد ریالی در تعاونی‌های استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، کاظم عاقبت خیری،‌ در جلسه شورای رفاه استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از پنج هزار تعاونی با عضویت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در استان یزد مشغول فعالیت هستند که در این تعاونی ها بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. وی عنوان کرد: این تعاونی ها تاکنون برای ۴۳ هزار و ۴۸۰ نفر در بخش های مختلف خدماتی، صنعتی و کشاورزی اشتغال ایجاد کرده اند.
عاقبت خیری، سرمایه گذاری در بخش تعاون توسط مردم استان یزد را بسیار بالا ذکر کرد و افزود: فرهنگ تعاونی و کار گروهی از گذشته ‌های دور در استان یزد ریشه داشته و تاکنون این فرهنگ استمرار یافته است.
سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر استفاده از خرد دسته جمعی با سرمایه‌های اندک برای استفاده در کارهای بزرگ یادآور شد: خوشبختانه تعاونی‌های بزرگی با استفاده از جمع‌آوری سرمایه‌های اندک مردم در استان ایجاد شده‌اند و توانسته‌ اند هم اشتغال مفید و مولد ایجاد کنند و هم سودآوری ویژه اعضای تعاونی را برای سهامداران به وجود آورند.
وی از ورود بخش تعاون در صنعت پتروشیمی برای نخستین بار در سطح کشور در استان یزد، ثبت نخستین شرکت تعاونی فراگیر، ثبت تعاونی‌های نخبگان علمی همچنین سایر تعاونی‌های کوچک را مورد بررسی قرار داد و از آنها به عنوان سرمایه گذاری‌های بزرگ مردم با استفاده ‌از آورده‌های اندک در قالب همکاری و تعامل اخلاقی و فکری و اقتصادی مردم یزد یاد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعاونی‌های استان یزد در سه گرایش خدمات با ۵۳ درصد، صنعت با ۳۱ درصد و بخش کشاورزی با ۱۶ درصد مشارکت مردم مشغول فعالیت هستند.

خبرنگار: سمیه شرف دینی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.