رئیس سازمان بازرگانی مازندران ازنگهداری10 هزار تن برنج در انبارهای بنکداران و عمده فروشان مازندران به منظور تنظیم بازار خبر داد.

ساری - خبرنگار قدس آنلاین: عباسعلی وفایی نژاد در جلسه ستاد بسیج اقتصادی مازندران افزود: توزیع بیش از 9 هزار تن برنج داخلی با کالا برگ اعلامی از سوی ستاد بسیج اقتصادی کشور در سطح استان در حال انجام است.
وی اعلام موجودی برنج توسط عمده فروشان و بنکداران را یکی از ابزارهای اطلاع از میزان موجودی برنج بیان کرد و یاداور شد: برابر اعلام موجودی انبار توسط عمده فروشان و بنکداران بیش از 10هزار تن برنج محلی قابل عرضه در انبارها موجود است.
رئیس سازمان بازرگانی مازندران با بیان اینکه سازمان بازرگانی وضعیت فعالان این بخش را به دقت بررسی می کند، گفت: طبق قانون مبارزه با محتکرین و اخلال کنندگان شبکه این محصول برخورد تعزیری بعمل خواهد آمد.
وفایی نژاد اظهار داشت: تجربه نشان داده است هرگاه زمینه عرضه محصولی در سطح بازار کم شود دولت از ذخیره استراتژیک خود جهت تنظیم بازار و تعادل در عرصه و تقاضای آن استفاده خواهد کرد.
وی از هماهنگی های به عمل آمده با تعاونیها و اتحادیه های برنج استان جهت برقراری ثبات قیمت این کالا در سطح استان خبر داد و اضافه نمود: با نزدیک شدن به ایام برداشت برنج استان، تولید داخل و وجود ذخایر مناسب استراتژیک، مشکلی از بابت تنظیم بازار برنج به نظر نمی رسد.
رئیس سازمان بازرگانی مازندران ادامه داد: افزایش قیمت مقطعی انواع برنج در روزهای اخیر، بیشتر متاثر از جو روانی ناشی از افزایش قیمت دلار در سطح بازار بوده است.
وفایی نژاد تاکید کرد: جهت جلوگیری از سودجویی های احتمالی و افزایش بی رویه قیمت برنج، بازرسان این سازمان، نظارت بر انبارها و مراکز عرضه و فروش برنج را افزایش داده اند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.