سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است که تذکر چند هفته قبل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتباطی با رسانه‌های وابسته به سپاه ندارد. <BR> <BR>

سخنگوی سپاه پاسداران:به رسانه‌های بسیج تذکر داده شده، نه سپاه

به گزارش ایسنا، سایت «تدبیر» نوشت: سه هفته پیش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از برخی اقدامات رسانه‌ای علیه دولت گفت: متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند و باید روششان را اصلاح کنند و الا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

به نظر می رسید هشدار سرلشکر فیروزآبادی باعث کاهش فشارهای رسانه‌ای به دولت شود‌اما نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز بار دیگر به رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح تذکر داد.

حجت‌الاسلام سعیدی در نشست خبری روز سه‌شنبه خود تاکید کرد: برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتسب به سپاه هستند و انتظار می‌رود که خبرگزاری فارس و دیگر خبرگزاری‌ها در بیان خبر جامعیت داشته باشند‌زیرا گاهی برخی اخبار بدون دقت و ملاحظه روی آنتن می‌رود.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به دومین تذکری که توسط مسئولان به رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح داده شده است، می‌گوید: من صحبت‌های حجت‌الاسلام سعیدی را خواندم اما فکر نمی‌کنم ضرورتی داشته باشد در مورد این موضوع صحبت کنیم. اینکه در سه هفته گذشته دو بار تذکر داده شده است، الزاما به این معنا نیست که این رسانه‌ها این امر را رعایت نکرده‌اند. اتفاقا بعد از تذکری که سرلشگر فیروزآبادی به رسانه‌ها دادند آنها هم همکاری کردند و به صورت جدی این موضوع رعایت شده است. اما چون به صورت جدی موضوع تذکر سرلشگر فیروزآبادی در رسانه‌ها بازتاب داشته و مورد سوال خبرنگاران قرار گرفته است، مجددا در مورد آن صحبت‌هایی شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه «روی صحبت سرلشگر فیروزآبادی بیشتر رسانه‌های منتسب به سازمان بسیج بوده است»، اظهار می‌کند: رسانه‌های وابسته به سازمان بسیج، ارتباط مستقیم و سازمان‌یافته‌ای با سپاه ندارند.

سردار شریف در مورد برخورد با رسانه‌هایی که این تذکرها را جدی نمی‌گیرند نیز می‌گوید: این رسانه‌ها قطعا ملزم به رعایت تذکرات اخیر هستند، خصوصا در سلسله‌مراتب نظامی که باید به این تذکرات توجه کرد. روشن است که اگر این تذکرات اعمال نشود با همه این‌ رسانه‌ها برخورد می‌شود. در صحبت‌های سرلشگر فیروزآبادی هم بیان شد که اگر این تذکرات اعمال نشود با این رسانه‌ها برخورد می‌کنیم. دستورپذیری یک اصل در چارچوب رفتارها و فعالیت‌های نظامی است.

او می‌گوید: قطعا چگونگی این برخوردها هم به تدبیر سرلشگر فیروزآبادی بستگی دارد. گرچه ما ساز و کارهای تعریف‌شده‌ای داریم اما معمولا تجربه نشان داده است که وقتی تذکرات از سوی شخصی در سطح سرلشگر فیروزآبادی مطرح می‌شود، قطعا رعایت خواهد شد.

او در مورد تذکر به آنچه رسانه‌های منتسب به بسیج می‌نامد، خاطرنشان می‌کند: بسیج هم رسانه‌هایی را در کشور برای کمک به فضای فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازی کرده است و در این حوزه هم توفیقاتی داشته است اما گاهی در خلال تغییرات و تحولاتی که صورت می‌گیرد اشکالاتی هم پیش می‌آید که منجر به این تذکرات می‌شود. گاهی وزارت ارشاد، گاهی شورای عالی امنیت ملی و گاهی هم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این تذکر را بیان می‌کنند. این تذکرها پیش‌تر هم داده شده است ولی شاید به دلیل اینکه این بار به شکل علنی بوده مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومی سپاه می‌گوید: در کل سپاه ارتباط سازمان‌یافته‌ای با این خبرگزاری‌ها ندارد. این خبرگزاری‌ها و سایت‌ها معمولا با سازمان بسیج در ارتباط و تعامل و همکاری هستند. بسیج‌ از این رسانه‌ها پشتیبانی و به آنها کمک می‌کند و قاعدتا خط و ربط این رسانه ها را هم کنترل می‌کند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.