مسعود بصیری: مؤسسه فرهنگی قدس با همکاری حوزه مقاومت شهید زین الدین تهران همایش بزرگ «سبک زندگی رضوی» را در شب میلاد امام هشتم(ع) برگزار کرد.

بررسی «سبک زندگی رضوی» در همایش امام مهربانی
 

در این همایش که با حضور جمع کثیری از مردم محلات شرق تهران برگزار شد، سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع) با حضور دکتر محمد علی رفیعی مورد بررسی قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به احادیث مختلفی از امام رضا(ع) درباره تربیت فرزند و چگونگی رفتار در خانواده تصریح کرد: امروز حلقه گمشده بسیاری از خانواده ها آشنایی اندک با دستورهای اسلامی درخصوص خانواده و سبک زندگی است. او اظهار داشت: مردم ایران به دلیل پیشینه تاریخی خود اسلام را با آغوش باز پذیرفتند بعدها نیز خدمات زیادی بین اسلام وایران انجام شد، به همین دلیل ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور ما بسیار راحت تر انجام می شود، زیرا آمادگی لازم و بستر مناسب برای پذیرفتن این سبک زندگی در مردم وجود دارد.
رفیعی تصریح کرد: امروز ارادت مردم به امام هشتم(ع) زبانزد مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است و وجود مضجع شریف آن امام همام سبب شده است شهر مشهد چون نگینی بر انگشتری ایران بدرخشد و به محلی برای آشنایی بیشتر مردم با احکام نورانی دین مبین اسلام و منش ائمه اطهار(ع) باشد.
این مدرس دانشگاه با بیان برخی احادیث نقل شده از امام رضا(ع) درخصوص سبک زندگی اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) بسیار ساده زندگی می کردند و در رفتار با خانواده بشدت مقید به رعایت عدالت و شأن افراد بودند تا آنجا که کودکان نیز از معاشرت با امام هشتم(ع) بهره مند می شدند و به ایشان علاقه‌مند بودند.
وی گفت: امروز جهان چاره ای جز بازگشت به سیره ائمه(ع) ندارد و تنها راه نجات بشریت توجه به سبک زندگی اسلامی است وگرنه به دلیل منفعت طلبی در تخریب محیط زندگی خودش نیز دچار خطاهای بسیار می شود واین تقصیر و قصورها نه تنها محیط زیست او را دچار نابودی خواهد کرد، بلکه اخلاق و انسانیت را هم به ورطه نابودی کامل خواهد کشاند.
رفیعی تصریح کرد: امام رضا(ع) الگوی خوبی برای همه دوستداران صلاح و سعادت است و اگر می خواهیم کشورمان و تشیع عظمت خود را بازیابند باید سبک زندگی رضوی را سرمشق خود قرار دهیم . باید زندگی امام رضا(ع) و سایر ائمه را مطالعه کنیم و با رفتار آنها بیشتر آشنا شویم .
وی ادامه داد: مشکل برخی از ما این است گاهی که دچار مشکلات متعدد حتی در حوزه کسب و کار می شویم روش زندگی اسلامی و دینی را دنبال نمی کنیم، در حالی که ائمه ما با همین روش دین و دنیای خود و دوستداران خود را آباد کردند. بنابراین اگر می خواهیم راه درست را برویم چاره ای نداریم مگر اینکه زندگی ائمه(ع) را مطالعه کرده و راه خود را در این مسیر قرار دهیم.
در این مراسم حاج مسعود شکری به مولودی خوانی پرداخت و دو تن از شاعران اهل بیت(ع) اشعار خود را قرائت کردند. گروه تواشیح صابرین هم در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
همچنین به 8 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه «امام مهربانی» جوایزی تعلق گرفت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.