قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را موجب رونق گردشگری فرهنگی در منطقه عنوان کرد.

نمایشگاه کتاب موجب رونق گردشگری فرهنگی می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، علی‌اکبر صفی ‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در نشست هم‌اندیشی مسئولین نهادهای فرهنگی استان برای برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار داشت: در عصر حاضر یکی از انگیزه‌های گردشگری را می‌توان شاخص‌های فرهنگی هر شهر یا منطقه عنوان کرد و براین اساس شهری که آمادگی برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد همچون جشنواره‌ها و نمایشگاههای مختلف را پیدا کند، زمینه‌ پویایی خود را فراهم آورده و به تبع آن موجب رونق گردشگری فرهنگی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز فرصتی را فراهم می‌کند که طی آن حدود یک میلیون نفر از مردم و علاقمندان منطقه‌ی شمالغرب کشور از آن بازدید می‌کنند و این به نوبه‌ خود پویایی قابل توجهی را ایجاد نموده و موجب رونق حوزه‌ نشر و پیامدهای مثبت اقتصادی در سطح شهر تبریز  نیز می‌شود.

صفی‌پور گفت: نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین نمایشگاه در سطح کشور بوده و همین نمایشگاه آثار فزاینده‌ اقتصادی در استان را نیز به همراه دارد.

وی نقش برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش مبادلات فرهنگی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه کتاب موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم شده و همچنین موجب افزایش انگیزه‌ مولفان و ناشران برای تولید آثاری بهتر و برتر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیدهی فرهنگی و حرکتی جریان‌ساز در حوزه‌ کتاب و کتابخوانی در هر دوره‌ برگزاری منجر به معرفی عناوین جدید و تازه‌های نشر می‌ شود.

وی خواستار حضور و همراهی نهادهای فرهنگی استان در  راستای برپایی باشکوه‌ تر و منسجم‌تر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز شد و گفت: در حال حاضر این نمایشگاه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاههای ایران برگزار می‌گردد و امید بر این است با هم اندیشی و همکاری نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این نمایشگاه را که بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار نماییم.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.