صالح آباد – ابوالحسن صاحبی: قدس ویژه خراسان - با گذشت 15 سال از عمر کاری شـــورای شــهر صالح آباد، اعضای شوراها تاکنون یک جلسه عمومی پرسش و پاسخ برای رفع ابهامها و مشکلات مردم این شهر برگزار نکرده‌اند ...

گلایه شهروندان صالح آبادی از مشکلات شهری

 و ارتباط مردم تقریباً با آنها گسسته است. این امر در واقع نوعی دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسؤولان شهری ایجاد کرده و مختصر، آنکه به دیدگاه ها، انتقادها و پیشنهادهای مردمی چندان توجهی نشده است، این موضوع بخشی از گلایه های شهروندان صالح آباد است.

یک شهروند صـــالح آبادی در این باره می گوید: گر چه زباله های شهری از سطح شهر جمع آوری می شود، اما انتقال آن به فضایی رو باز و آزاد در نزدیکی روستای سقرچشمه سبب تجمع انواع حشرات، جوندگان، پرندگان و بویژه سگهای ولگرد در آنجا شده است.

وی می‌افزاید: با این اقدام انواع میکروبها و زباله های آلوده به بیماری ها به شهر منتقل می شود و زباله گردها و وزش باد هم از عواملی است که براحتی در پخش و توزیع زباله ها در سطح وسیعی به شیوع انواع بیماری ها کمک می‌کند.

یک خانم خانه دار نیز می‌گوید: صالح آباد مرکز بخش 50 هزار نفری است، سزاوار نیست پارک جنگلی (پمپاژ) و پارک شهر، وسایل شهربازی و تفریحی آن هر کدام مشکل دار و خراب باشد .

وی می افزاید: فرزندانم همیشه درخواست رفتن به استخر را دارند، در حالی که صالح آباد استخر مجهزی دارد که پس از یک سال کار، تعطیل شده و باید برای استفاده از استخر شنا 200کیلومتر (رفت و برگشت) به تربت جام و 400کیلومتر(رفت و برگشت) به مشهد را طی کنیم که هرگز پذیرفتنی نیست.

شهروند دیگری هم می‌گوید: متأسفانه فضای سبز اعم از درخت و چمن در ورودی شهر و داخل پارکهای صالح آباد به علت آب ندادن در حال خشکیدن است که باید به موقع آبرسانی شود .

وی خاطرنشان می کند: صالح آباد که کارخانه آسفالت میلیاردی دارد ، سزاوار نیست آسفالت کوچه ها و خیابانهای اصلی آن کنده و خراب باشد و چاله و دست اندازهای آن جسم و روح هرعابر و بیننده ای را بیازارد، در حالی که مسؤولان محلی هر ساله دم از «نهضت آسفالت کاری» می زنند و ادعا می کنند تا پایان سال حتی یک وجب از معابر بدون آسفالت باقی نخواهد ماند .

یک جوان صالح آبادی ساکن بلوار 22 بهمن هم به معضل آب و فاضلابهای خانگی اشاره می کند و می گوید: تعفن و بوی بد فاضلابهای خانگی در جداول کنار پیاده روها عابران و ساکنان محل را به ستوه آورده است، از جمله می‌توان به مسیر خیابانهای شهرک انصارالحسین(ع) اشاره کرد.

رئیس شورای شهر صالح آباد در پاسخ به پرسشهای مطرح شده و گلایه شهروندان می‌گوید: با هماهنگی منابع طبیعی و بهداشت، محلی را در 3 کیلومتری شهر در مسیر جاده روستای سقرچشمه تعبیه کرده ایم و با لودر زباله ها را کوبیده و آتش زده و سپس دفن می کنیم، اما متأسفانه با دور شدن نیروهای شهرداری معتادها و افراد ولگرد زباله‌ها را زیر و رو می‌کنند تا مقداری لاک و پلاستیک کهنه جمع کنند.

شمس الدین بلوچ اجباری می‌افزاید: یک وسیله شهربازی جدید چندکاره خریداری شده و قول می دهیم تا پیش از آغاز سال تحصیلی نصب شود و خدمات دهی به کودکان را آغاز کنیم .

وی در خصوص استخر شنای شهرداری خاطرنشان می‌کند: بحث نجات غریق که شهردار و شورای شهر قبلی بهانه می کردند در بین نیست ومی توانیم از نیروهای محلی دوره دیده و مجرب برای این کار استفاده کنیم، اما مشکل مسأله کمبود آب است، زیرا به غیر ازآب شرب، آب دیگری در دسترس نیست و طرح جمع آوری و تصفیه خانه آب و فاضلاب هم نداریم که بتوانیم پاسخگو باشیم و از سوی دیگردر حال حاضر بابت آبیاری درختان و فضای سبز حدود 80 میلیون تومان به اداره آب و فاضلاب بدهکاریم .

وی در خصــوص آســفالت خیابانها هم می گوید: کارخانه آسفالت مشکل داشت و 32 میلیون تومان بابت تعمیر و بازسازی و رفع فرسودگی آن هزینه کرده ایم و در حال حاضر آسفالت و لکه گیری معابر شروع شده و در نظر داریم ابتدا محدوده و محله هایی مانند خیابان سعدی که حاشیه شهر و کم برخوردار هستند را آسفالت کنیم .

وی به شهروندان توصیه می کند: برای حل مشکل فاضلاب در معابر نیز داخل منزلشان چاه فاضلاب حفرکنند و فاضلابهای خانگی را در کوچه و خیابان رها نکنند، زیرا جداول خیابانها ویژه آب باران و نزولات آسمانی است و از همه مهمتر فاضلابهای رها شده در سطح خیایانها علاوه بر نابود کردن آسفالتها ، سلامتی مردم را نیز تهدید می کند . 

وی یادآور می‌شود: شهروندانی که فاضلابهای خانگی خود را در معابر رها کنند با برخورد قانونی مسؤولان بهداشت و شهرداری مواجه خواهند شد.

وی احداث گرمابه عمومی در سطح شهر را نیز خواسته بحق مردم ذکر می‌کند و می افزاید: اینکه مسافران شهرستانی و مشمولان وظیفه و مانند آنها در این زمینه مشکل استحمام دارند قبول دارم، به همین خاطر در اولویت کاری شوراست که در صورت تأمین اعتبار، احداث آن در سال آینده آغاز خواهد شد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.