۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 234329

قدس آنلاین یزد - رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‏‏های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت : در حال حاضر تعداد 120 باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب با تعداد بیش از دو هزار راس اسب اصیل در استان یزد تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

نظارت  بر 120 باشگاه سوارکاری و پرورش اسب

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، دکتر سید خلیل موسوی با بیان این خبر اظهار داشت: این مراقبت‏‏ها طیف وسیعی از خدمات شامل انجام تست مالئین، بازدیدهای دوره‏‏ای، آموزش و ترویج برای اسب‏‏داران و غیره را شامل میشود.

وی افزود: به این ترتیب از بروز و همه گیری بیماری‏‏های خطرناک در اسب خصوصاً بیماری های مشترک نظیر مشمشه جلوگیری به عمل می‏‏آید و در صورت برخورد با هر گونه مورد بیماری، اقدامات مراقبتی و پیشگیری لازم برای جلوگیری از سرایت بیماری به سایر گله‎‎ها یا انسان انجام می‏‏گیرد.

موسوی تصریح کرد : تامین سلامت جامعه انسانی و حفظ سرمایه‏های دامی عمده‎‎ترین هدف فعالیت‏‏های دامپزشکی به شمار می‏‏رود که همواره مورد توجه کارشناسان این حرفه قرار دارد.

وی عدم رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‏‎‎ای و آشنایی نداشتن با علائم بیماری در اسب را از عمده‎‎ترین علل شیوع بیماری در میان اسب‏‏ها و انتقال آن‏‏ها به انسان دانست.

رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‏‏های دامی دامپزشکی یزد در پایان به پرورش دهندگان اسب توصیه کرد: با حفظ ارتباط خود با دامپزشکی و به کاربردن توصیه‏‏های کارشناسی در زمینه نگهداری اسب، همچنین از طریق بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به انواع بیماری‏‏های اسب و روشهای پیشگیری و درمان آن ضمن حفظ اشتغال خود به ارتقای بهداشت جامعه یاری رسانند

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.