۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: 234777

مسؤولان آمریکایی تاکید کردند که دولت این کشور به اردن برای بازی کردن نقش بسیار با اهمیتی در زمینه اطلاعاتی دل بسته اند؛ چرا که این کشور اطلاعات زیادی از طریق شبکه گسترده ای از جاسوسان و خبرچینان دارد.

افشای همکاری تنگاتنگ اردن با سازمان سیا
  به گزارش   قدس آنلاین به نقل از تسنیم،نشریه "فارین پالسی" به نقل از مسؤولان آمریکایی تأکید کرد که، به استثنای رژیم صهیونیستی سرویسهای اطلاعاتی اردن از کارکشته ترین و نزدیکترین سرویسهای اطلاعاتی به نهادهای اطلاعاتی مختلف آمریکا به شمار می رود.

نشریه فارین پالسی در گزارش خود آورده است: روابط آمریکا و اردن در بخش اطلاعاتی مستحکم و سازنده است و اداره اطلاعات کل اردن عمق روابط خود را به عنوان یک شریک نزدیک با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اثبات کرده است زیرا اردن توانست در گذشته به داعش نفوذ کند.

به گزارش شبکه العالم، مسؤولان آمریکایی همچنین تصریح کردند: ماموریت اردن در جمع آوری داده های اطلاعاتی و نظارت بر شبکه های جاسوسی و جذب خبرچینان در عراق و سوریه است و از سال 2003 میلادی شبکه های فعال در عراق دارد و علاوه بر آن نیز روابط مستحکمی نیز با عشایر سنی هم پیمان داعش دارد.

انتظار می رود که اردن حمایت ماموریت های لجستیکی از نیروهای هوایی آمریکا را از طریق استفاده آنها از پایگاههای هوایی این کشور برعهده بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا، نمایندگانی از این عشایردر امان را در ماه ژوئیه گذشته ملاقات کرد، و آنها را تشویق کرد تا وفاداری خود را تغییر دهند و از گروههای افراطی دوری گزینند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.