قدس آنلاین: رييس ستاد مركزي معاينه فني خودرو شهرداري اصفهان بر ضرورت اصلاح ساختار اداري ستادهاي معاينه فني خودرو تاكيد كرد.

ضرورت اصلاح ساختار اداري ستادهاي معاينه فني خودرو

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، جمشيد جمشيديان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: عدم كيفيت مطلوب در بحث معاينه فني يكي از مشكلات اساسي مي باشد كه اين مهم عمدتا باعث ايجاد نارضايتي در بين شهروندان و سازمان هاي مسئول نظارتي همچون پليس راهور كه وظيفه كنترل تردد در سطح كشور را دارند شده است.

وي اذعان داشت: اين مهم در سطح كشور توسط دو نهاد اصلي صورت مي گيرد كه يكي كلانشهرها هستند و بر اساس ضوابطي اين مهم را عملياتي مي كنند و بخشي نيز توسط سازمان شهرداري ها و دهياري ها در حوزه شهرداري و در حوزه برون شهري نيز از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي پيگيري مي شود.

رييس ستاد مركزي معاينه فني خودرو شهرداري اصفهان با بيان اينكه هر دو بخش دچار مشكلاتي هستند تصريح كرد: در حوزه شهرداري ها براي افزايش سطح كيفي معاينات فني خودرو، افزايش كارايي و موثر بودن معاينه فني يكي از مشكلاتي است كه در پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و رؤسای پلیس راهور کلان شهرهای کشور به آن پرداخته شد چرا كه آيين نامه اجرايي واضحي در رابطه با ساختار تشكيلاتي ستادهاي معاينه فني خودرو وجود ندارد.

جمشيديان عنوان كرد: ساختار تشكيلات ستاد معاينه فني در شهرداري ها توسط قانون تجويز شده ولي اينكه در چه بخشي از شهرداري عملياتي شود، مدير و مسئول آن كيست و چه مسئوليت هاي قانوني برعهده آن مي باشد و نحوه تامين و تخصيص اعتبارات‌ آن به چه صورتي است، مشخص نشده است.

وي تصريح كرد: يكي از موضوعاتي كه در پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و رؤسای پلیس راهور کلان شهرهای کشور به‌ آن تاكيد شد اين بود كه حتما در رابطه با اصلاح ساختار اداري ستادهاي معاينه فني خودرو بايستي اقدام شود.

رييس ستاد مركزي معاينه فني خودرو شهرداري اصفهان بيان داشت: بهترين شيوه اعمال نظارت بر كيفيت معاينه فني خودرو همان چيزي است كه در قانون تجويز شده و آن هم استقرار ستادهاي معاينه فني شهرداري ها مي باشد.

جمشيديان افزود: اين ستادها بايستي امكانات، ساختار و ساز و كار اداري لازم را داشته باشند تا بتوانند نظارت موثري را بر مراكز معاينه فني داشته باشند.

وي اظهار داشت: در حوزه معاينه فني داراي گسستگي اطلاعات هستيم و اطلاعاتي كه ما در مراكز معاينه فني به خصوص در كلانشهرها داريم هرچند ذي قيمت است ولي به واسطه اينكه اين اطلاعات به يك بانك متمركز كشوري تبديل نشده نمي تواند قابل استفاده باشد.

رييس ستاد مركزي معاينه فني خودرو شهرداري اصفهان با اشاره به اين كه به دليل نبود يك سيستم متمركز در  معاينه فني خودرو شاهد جعل و سوء استفاده در صدور برچسب معاينه فني هستيم اذعان داشت: در پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و رؤسای پلیس راهور کلان شهرهای کشور بر اين موضوع تاكيد شد كه در فاز اول بهتر است در كلانشهرها يك پايگاه داده ها به صورت تحت وب ايجاد شود و در فاز بعدي سامانه ملي كشوري براي تمركز اطلاعات و صدور متمركز كارت معاينه فني طراحي  گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.