قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید 19 مهر سالگرد ورود رهبر انقلاب به استان به عنوان یک روز رسمی در تقویم خراسان شمالی ثبت شود.

19 مهر، سالگرد ورود رهبر انقلاب به خراسان شمالی در تقویم استان ثبت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ا زبجنورد، حجت السلام ابوالقاسم یعقوبی در ستاد گرامیداشت سالگرد ورود رهبر انقلاب به استان اظهار داشت: ثبت 19 مهر به عنوان یک یوم الله در تاریخ رسمی استان به منظور بیان حضور معنادار مردم در صحنه و تبین آن برای نسل آینده از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان این که حضور مردم در 19 مهر واقعیت تکرار نشدنی است ،ادامه داد: باید 19 مهر به طور ویژه در تقویم استان پاس داشته شود.

یعقوبی با بیان این که نعمت ولایت در راس همه نعمت ها قرار دارد و کلید همه زیبایی ها است ، یادآور شد: نعمت ولایت برترین نعمت بوده و مردم این استان،نعمت 19 مهر سال 91 را از نزدیک لمس کردند.

وی در خصوص گرمیداشت یوم الله 19 مهر،عنوان کرد: به همین مناسبت راهپیمایی از محل فرودگاه مرکز استان تا مصلی امام خمینی (ره) با حضور گسترده مردم انجام می شود.

یعقوبی با ذکر این که پیگیری ها به منظور حضور سخنران کشوری نیز در دستور کار قرار دارد،خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری و نمایشگاهی از عکس های تاریخی 19 مهر ماه سال 91 در حاشیه مصلا برگزار می شود.

وی با بیان این که به کلمات و سخنان و نگاه معظم له در خصوص خراسان شمالی،علما و مفاخر این استان ظلم شده است ،گفت: القابی همانند باب الرضا،گنجینه معرفت ها و دارالمعرفه در خصوص استان ،در بین افراد فرهنگ سازی نشده و با توجه به تصویب خراسان شمالی به عنوان گنجینه معرفت ها در شورای فرهنگ عمومی ،اما همچنان برخی این استان را گنجینه فرهنگ ها خطاب می کنند.

یعقوبی با اشاره به همزمانی 13 آبان و عاشورای حسینی ،ادامه داد: با توجه به این که هدف از این مراسم ها،حضور مردم و اعلام استکبار ستیزی است بنابراین راهپیمایی و دسته روی در آن روز با یکدیگر تجمیع و هر دو مراسم در قالب یک تجمع بزرگ با اجرای کامل برنامه های انجام می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه افزود: باید برنامه های برگزار شده طی اولین سالگرد ورود رهبر به استان، به لحاظ کمی و کیفی مورد آسیب شناسی و بازنگری قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد سالاری بیان کرد: باید امسال برنامه های 19 مهر بیش از پیش به صورت پربارتر و منسجم تر برگزار شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.