نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر غربی‌ها و آمریکایی‌ها بخواهند در توافق با ایران اشکال ایجاد کنند به راحتی می‌توانیم به دوران قبل از توافقات هسته‌ای برگشته و غنی‌سازی‌ها را دوباره ادامه دهیم.

امکان بازگشت به حالت قبل از توافقات هسته‌ای وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل ‌اظهار کرد: ‌ما صداقتمان را به خوبی در دور جدید مذاکرات با 1+5 نشان دادیم اما اگر غربی‌ها بخواهند با نادیده گرفتن حق و حقوقمان ما را با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو کنند قطعاً‌ مقابله به مثل کرده و سر جای اولمان باز می‌گردیم و با توان مضاعف در عرصه غنی‌سازی و فعال کردن تأسیسات هسته‌ای خودمان اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه که در مذاکرات هسته‌ای شرط ابوده احترام طرفین به قوانین و مقرراتی است که پایبندی به آن می‌تواند راهکار مناسبی باشد اما به نظر می‌رسد همچنان آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی سعی دارند از حربه توافق هسته‌ای به عنوان چماق بالای سر ایران استفاده کنند که ما به هیچ وجه اجازه چنین رفتاری را نمی‌دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ ما در مذاکرات جدی هستیم و می‌خواهیم طرف‌های مذاکره نیز جدی باشند چرا که اگر ذره‌ای بخواهیم از عهد و پیمانمان عدول کنیم این رویه برخلاف دیدگاه ارزشی و دینی ما است که هرگز نمی‌خواهیم تن به این بی‌‌عهدی بزنیم.

حقیقت‌پور دستیابی ایران را به تمام فناوری‌های نوین هسته‌ای حق مسلم ایرانیان دانست و افزود: غربی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌توانند با رفتارهای زورمدارانه خود ما را از مسیر اصلی منحرف کنند چرا که همه این رفتارها حرکت‌های نمایشی است و هیچ دستاوردی جز بی‌آبرو کردن آنها به دنبال ندارد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر غرب بخواهد با اطاعت‌پذیری از آمریکا در توافقات هسته‌ای خلل و خدشه‌ای به وجود آورد ما میز مذاکرات را برای رسوا کردن استکبار و ایادی کفر ترک می‌کنیم چرا که ما بیش از یک سال است که به تمام تعهداتمان عمل کردیم و این غربی‌ها هستند که باید صداقت بیشتری از خود در عمل نشان دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر غربی‌ها بخواهند در حرکت خود با برخی تأخیرها و تعلل‌ها مسیر غیرواقعی را بپیمایند با عکس‌العمل قاطع ایران روبه‌رو می‌شوند چرا که اصلاً دوست نداریم در منطق بین‌المللی رفتاری غیرمتعارف داشته باشیم که تاکنون نیز این رویه را به اثبات رسانده‌ایم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930625001540#sthash.Js9fRo9k.dpuf

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.