قدس آنلاین، الف.زمینی؛ سوژه های طنز امروزمان را از میان صحبت های وزیر اقتصاد و معاون رئیس جمهور انتخاب کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

یکی به مسئولین اطلاع دهد از رکود عبور کردیم!

برخی مواقع تعجب می کنیم با اینهمه ابزار ارتباطی در دنیای معاصر؛ چطور می شود که اینقدر اخبار و اطلاعات دیر به برخی ها می رسد!

گویا وزیر اقتصاد و برخی مسئولین دولتی نشنیده اند که دکتر روحانی در مشهد گفت: "از رکود عبور کرده ایم"

اگر این جمله را شنیده بودند از قول وزیر اقتصاد نمی خواندیم که برنامه هایی جدید برای خروج بورس از رکود دارد و یا اینکه برخی مسئولینِ دیگر قصد نداشتند برای تحریک بازارهای مسکن و خودرو و خروج آنها از رکود وام ها را افزایش دهند!

به هر حال ماه که دستمان به وزرا و مسئولان نمی رسد! فیلترشکن هم نداریم که به برخی شبکه های اجتماعی برویم و برایشان پیغام بگذاریم؛ شما اگر آنها را دیدید به آنها بگویید "از رکود عبور کرده ایم" تا خیالشان راحت باشد و اینقدر به دنبال برنامه های جدید برای خروج از رکود نگردند!

***

ترجمه صحبت های مسئولین!

برخی مواقع به نظر می رسد صبحت های برخی مسئولین نیاز به ترجمه داشته باشد! اخیرا معاون رئیس‌جمهور گفته است: "قیمت آرد و نان اصلاح می‌شود"؛ که ترجمه اش اینچنین می شود: "قیمت نان گران خواهد شد"

محمد شریعتمداری همچنین گفته است: "به طور قطع تغییر قیمت نان با رویکرد حمایت از مصرف کنندگان صورت می‌گیرد."

شاید این سئوال برای شما هم بوجود آمده باشد که چطور می شود هم نان گران شود و هم رویکرد این کار حمایت از مصرف کننده باشد؟! اما این سئوال پاسخی ساده دارد! مگر خود نانواها مصرف کننده نان نیستند؟! احتمالا منظور آقای شریعتمداری از "مصرف کننده" خود "نانواها" بوده است و در راستای حمایت از نانوایان، نان گران خواهد شد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.