وزیرآموزش و پرورش در پیامی به مناسبت بازگشایی مدارس آغاز کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و اجرای یکصد برنامه در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در ساحت های شش گانۀ تربیت و توسعه مشارکت های همه جانبه و سپردن امور به مردم و کاهش تمرکزگرایی در نظام آموزش و پرورش را نوید داد.

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، پیام دکتر علی اصغر فانی به شرح زیر می باشد:

به نام یگانۀ دانایی و توانایی

قسم به قلم و آنچه می نویسند؛ و سپاس بی قیاس خداوندی را که به بشر قدرت اندیشه و توان فکرت آموخت و اسباب تعالی او را فراهم ساخت.

هدف غایی آفرینش،تکامل انسان است، و به تعبیر معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره): اساس علم بر تربیت انسان است. اهمیت تعلیم و تربیت در فرهنگ دینی و ملی ما موجب شده تا نهاد خدوم آموزش و پرورش والاترین جایگاه را در ذهن و ضمیر فرهیختگان داشته باشد، به نحوی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی)آموزش و پرورش را منشاء همه تحولات عظیم در حوزه انسان سازی می دانند و همه دستگاه ها را امر به حمایت آن می نمایند و می فرمایند:« همه دستگاه ها وظیفه پشتیبانی از آموزش و پرورش را برعهده دارند و هر قدردرآموزش و پرورش هزینه و سرمایه گذاری شود، نتیجه مضاعف خواهد داشت. چرا که این دستگاه، ریشه و مبنای همه پیشرفت های حال و آینده کشور است.» در اهمیت این صدرنشینی آموزش و پرورش رئیس جمهور محترم نیز می فرمایند:« دولت هر کاری که بتواند  با خلوص نیت در امر آموزش و پرورش انجام می دهد.»

اینجانب با نهایت مسرت آغاز سال تحصیلی 94-1393 را دردومین سال فعالیت دولت«تدبیر و امید»که طلیعه آن مزین به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»است به جامعه پرنشاط دانش آموزی و فرهنگیان فرهیخته  ایران اسلامی تبریک و شاد باش می گویم و امیدوارم به فضل الهی و با یاری شما معلمان،آموزگاران و مربیان گرانقدر بتوانیم آینده سازان کشور را بیش از پیش برتارک دانایی و سپهر سعادت رهنمون گردیم.

مسئولیت خطیر وحساس تعلیم و تربیت و مطالبات رئیس جمهور محترم، مبنی بر توسعۀ  همه جانبۀ آموزش و پرورش و بسط «فرهنگ گفت وگو »، ترویج«تفکر انتقادی»و تلاش برای اجرای سیاست های«ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی»،«ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی»،«توسعه مشارکت »،«تمرکز زدایی» تکلیف امروز ما را در آموزش و پرورش مضاعف ساخته است تا علاوه بر تحقق راهبرد «کیفیت بخشی» با ابتنای بر امید و اعتدال، بتوانیم اقدامات موثری برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، مبنی بر دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه، توسعه عدالت آموزشی، ارتقای منزلت و مقام فرهنگیان وتعالی نظام آموزش و پرورش به عمل آوریم.

و اکنون به استقبال مهرمی رویم با مجموعه ای غنی از طرح ها و برنامه های عملیاتی تعالی بخش، هم چون توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان کانون های عبورازحافظه محوری و تقویت تفکر و اندیشه، بدیعه پردازی و پژوهش؛ و از سوی دیگر تعالی مدیریت آموزشگاهی به منظور آغاز کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و اجرای یکصد برنامه در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در ساحت های شش گانۀ تربیت و توسعه مشارکت های همه جانبه و سپردن امور به مردم و کاهش تمرکزگرایی در نظام آموزش و پرورش. امیدوارم به زودی شاهد اثرات و ثمرات پربار و مبارک این طرح ها و برنامه ها با همت و عزم ملی برای بهبود و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشیم.

آموزش و پرورش دولت «تدبیر و امید» در سایه الطاف الهی وعنایات حضرت ولی عصر(عج)و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مصمم است با جلب مشارکت آحاد جامعه و اولویت بندی مسائل و چالش‌های نظام تعلیم و تربیت با ارایه راهکارهای برون رفت از آن  بتواند با پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی مطابق با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مسیر پیشرفت جوانان و آینده سازان این مرز و بوم را بیش از پیش هموار سازد.

علی اصغر فانی
وزیر آموزش و پرورش

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهر وند IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    وقتی آموزش پرورش کمترین توجهی به برنامه های سواد آموزی بزرگسال ندارد وموضویی فراموش شده وبدون اهمییت در آموزش وپرورش است چگونه توقع دارد سایر دستگاهها آموزش وپرورش را کمک کنند.................