قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: موفقیت‌های دوران جنگ با شهادت‌طلبی، عزم راسخ، ‌قدرت اراده انسانی، نیروی ایمان و با اتکا به خداوند همراه با امکاناتی که رزمندگان در اختیار داشتند به وجود آمد.

موفقیت‌های دوران جنگ با شهادت‌طلبی حاصل شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان و دیگر مقامات استانی؛ رژه نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و کشاورزان در قالب نیروهای زمینی دریایی و هوایی، در میدان ارتش اصفهان برگزار شد.

استاندار اصفهان در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس،‌ اظهار داشت: دفاع مقدس دفاعی است که امام امت در خصوص آن فرمودند جنگ، جنگ است و شرف و عزت میهن و دین ما در گرو همین مبارزه است.

وی با اشاره به اینکه برای دفاع از آرمان‌های متعالی هر ملتی احتیاج دارد که خود را قوی سازد، تصریح کرد: البته تعریف قدرت از منطق دین و معنویت با تعریف قدرت از منطق مادی متفاوت است.

زرگرپور تصریح کرد: منطق مادی، قدرت را در ابرازها و وسایل و در اتم، سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی تعریف می‌کند که به واقع نماد قدرت نیست.

وی عنوان داشت: بخش عمده قدرت در وجود انسان‌هایی است که قدرت را به کار بسته و برای حق و آرمان‌ها و ارزش‌های والا تلاش و مجاهدت می‌کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: مجموعه‌ای حقانیت دارد و دارای قدرت واقعی است که در راه حق و ارزش‌های حقانی تلاش کند و همه وجود،‌ امکانات و توان خود را در این راستا به کار بندد.

وی تصریح کرد: صاحبان قدرت واقعی،‌ از قدرت به شکل حیوانی استفاده نکرده، ظلم نمی‌کنند، ‌استکبار نمی‌ورزند، انسان‌ها را تحقیر نمی‌کنند، ‌به دیگر سرزمین ها تعرض و تجاوز نکرده و منافع و امکانات دیگر ملت‌ها را سلب نمی‌کنند.

زرگرپور با بیان اینکه این اخلاقیات بخشی از قدرت معنوی است،‌ متذکر شد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا که انقلاب اسلامی از ابتدای مهر باطل را بر پیشانی آن زده، امروز در دنیا لحظه به لحظه منفورتر می‌شود.

وی افزود: مستکبران در صحنه عالم به تنها چیزی که نمی‌اندیشند حقوق انسان‌ها و ملت‌ها، اخلاق انسانی و رعایت حقوق مظلومان است و تأمین منافع استکباری در رأس اهمیت قرار دارد.

استاندار اصفهان عنوان داشت: وقتی قدرت با منطق الهی معنا شود، امکانات مادی را با پشتوانه معنوی آنچنان به کار می‌گیرد که نه تنها حقوق انسان‌ها تضییع نمی‌شود بلکه هیچ تعدی و تجاوزی به حقوق کسی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: این نوع از قدرت که عنصر اصلی آن اراده مردم و حکومت برای دفاع از ارزش‌های والا و متعالی است،‌ امتحان خود را در بیش از سه دهه گذشته به خوبی پس داده است.

زرگرپور ادامه داد: قدرت‌های مادی نتوانستند در مقابل اقتدار معنوی حق در ایران، لبنان،‌ فلسطین، غزه مظلوم و در هر نقطه‌ای که قدرت حق وارد میدان شد، مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه این حقیقتی است که بوده و هست و پس از این نیز خواهد بود، تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از آرمان حق،‌ حقوق انسانی، هویت ملی و اسلامی ملت خود و از سربلندی ملتی که شایسته سربلندی است دفاع می‌کند و در مقابل ظلم عقب‌نشینی نمی‌کند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: جمهوری اسلامی از آغاز ثابت کرد که در مقابل زورگویی، ستمگری، تحمیل، فشار و توقعات متکبرانه مستکبران عالم عقب‌نشینی نکرده و از آرمان‌های والای خود دست بر نمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه این یک منطق صحیح و حقانی است که بر قدرت معنوی تکیه دارد، یادآور شد: ملت ایران در طول دهه‌های گذشته این قدرت معنوی را در عرصه‌های مختلف نشان داده است.

زرگرپور با اشاره به دوران دفاع مقدس،‌ خاطر نشان کرد: نمی‌توان گفت معجزه فاو و شلمچه با نیروی آتش و ابزارهای جنگی به دست آمده است چرا که موفقیت‌های دوران جنگ با شهادت‌طلبی، عزم راسخ، ‌قدرت اراده انسانی، نیروی ایمان و با اتکا به خداوند همراه با امکاناتی که رزمندگان در اختیار داشتند به وجود آمد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز نیروی مسلح ارتش قهرمان، سپاه پاسداران سرافراز، بسیج جان برکف و نیروی انتظامی دلاور آماده‌اند تا امکانات مادی خود را با پشتوانه این قوای معنوی عظیم در هر جا که لازم باشد و در مقابل هر دشمنی که قصد تعرض و تجاوز داشته باشد،‌ به کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی متعلق به چنین قدرت و اقتدار معنوی است، ادامه داد: سربازان برومند ایران اسلامی بدانند، عرصه تلاش و تداوم فعالیت هم در جهت معنوی و تقویت آرمان و انگیزه و هم در راستای آمادگی‌های مادی، همواره باز است.

زرگرپور در پایان اضافه کرد: جوانان همه تلاش، ابتکار، خلاقیت، دانش، تخصص، ایمان، صفا و معنویت خود را به کار گیرند تا بتوانند نقش تاریخی خود را که برای دنیا نه فقط برای ایران تعیین کننده است، ‌به خوبی ایفا کنند.

هفته دفاع مقدس عید است

درادامه این مراسم ارشد نظامی ارتش در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس عید است و باید آن را جشن گرفت تاکید کرد: اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون تلاش ها، زحمات و فداکاری های آحاد مردم و نیروهای مسلح در طول دفاع مقدس است.

امیر سرتیپ دوم سپاه امیر رضا جهادی ارسی معتقد است اگر سالها نخبگان، نویسندگان و هنرمندان به جزء جزء دفاع مقدس بپردازند حرف بسیار است و این گنجینه تمام شدنی نیست و افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازگویی گوشه ای از حماسه ها و جانفشانی های دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج در هشت سال دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: باید این حماسه ها را به نسل های جدید بیاموزیم تا در آینده کشوری پویا و روبه توسعه داشته باشیم.

در این مراسم عملیات آتش باری موشک فجر و همچنین پرش تکاورهای چتر باز تیپ ۵۵ هوابرد شیراز انجام شد.

این چترها ساخت داخل است و ایران از معدود کشورهایی است که توانایی ساخت این چترها را دارد.

همچنین پرواز پرنده های ارتش شامل بالگردها، پاراگلایدرها و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش و رژه یگان های پیاده و موتوری سپاه و ارتش، نیروی انتظامی و بسیج از مقابل جایگاه انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.