عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر دولت مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگی کارکنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه مبنای قانونی ندارد و کمیسیون اجتماعی اجازه اجرای این بخشنامه را نمی دهد.

مجلس برای لغو بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگی کارمندان وارد عمل شد

محمداسماعیل سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد عمل شده و اجازه عملی شدن این بخشنامه را به دولت و سازمان تامین اجتماعی نخواهد داد.

وی ادامه داد: امروز در حالی که قشر بازنشسته آن هم از نوع کارمند از نظر اقتصادی و معیشتی در سخت ترین شرایط هستند، باید تمام قوای نظام از دولت و مجلس برای رهایی آنان از چنین شرایطی وارد عمل شوند نه اینکه با صدور برخی بخشنامه ها برای کاهش حقوق آنان اقدام شود.

سعیدی اظهار کرد: در سال های اخیر بازنشستگان که نسبت به سایر اقشار جامعه نیازمند سیاست های حمایتی در قالب طرح های مختلف از جمله افزایش حقوق هستند، نباید با کاهش حقوق آنان برعکس چنین سیاستی حرکت کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را می کنند تا ضمن جلوگیری از اجرای بخشنامه اخیر دولت به سازمان تامین اجتماعی، در صورت امکان راهکارهایی را برای افرایش حقوق بازنشستگان در سال های آینده ارایه دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز که بازنشستگان از شرایط حداقلی برخوردار هستند، اینکه دولت بیاید و حقوق کم آنان را نیز کاهش دهد، ظلم مضاعف در حق این افراد است.

اخیرا بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگی 600 هزار کارمند دولت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی با امضای محمود عسکری آزاد جانشین معاون نظارت و راهبردی رییس جمهوری اجرایی شده است.

پیشتر سال 88 در دولت دهم این بخشنامه صادر شده بود که به دلیل مغایرت آن با قوانین و مقررات و مخالفت نمایندگان مجلس به علت تضیع حقوق کارکنان دولت باطل شده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    2 0
    اره والا خيلي جالبه بجايي ايكنه افزايش حقوق بدهند دارند كاهش حقوق ميدهند اين واقعا نوبره تورم حدود 50درصده الان چندر غاز به كارمندان شاغل و بازنشسته ميدهند چون هيچي نگفتن تا الان حال دولت هم ميخواد ازش كم كنه دور از انصافه خداييش بعد از قشر بيكار اقشار كارگران و كارمندان بيچاره ترين افراد اين مملكت هستند.
  • سبحا نی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 1
    کارمندانی که اضافه کار می گیر ند وقتی باز نشسته میشوند حقوق وپاداش بالایی می گیرند ولی کار مندانی که اضا فه کار ندارند نسبت به آنها حقوق کمتری می گیرند دولت می خواهد عدالت را بر قرار کند به همه یکسان حقوق بد هد.