معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حفظ کرامت دانشجویان را مبنای اصلی برنامه‌ها و خدمات این حوزه عنوان کرد.

وضعیت خوابگاه‌ها مطلوب و قابل قبول نیست/ در دانشگاه، هیچ گروهی بر دیگری ارجحیت ندارد

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام دکتر مهدی ابراهیمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان با بیان اینکه «حوزه دانشجویی فرهنگی در سه حوزه دانشجویی، فرهنگی و تربیت بدنی فعالیت می‌کند و یکی از گسترده‌ترین معاونت‌های دانشگاه به شمار می‌رود» اظهار کرد: مسئولان این حوزه‌ها بیشترین تلاش خود را دارند تا با حفظ کرامت و شان دانشجویان ضمن رفع کمبودها، امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دانشجو عنصری کلیدی در سرنوشت جامعه و کشور است و هر گونه بی‌احترامی به این قشر در آینده به جامعه خودمان باز می‌گردد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توصیه به دانشجویان در فراگیری و آشنایی با مقررات و آیین‌نامه‌های دانشگاه بیان کرد: در چند ماه اخیر تلاش مسئولان مبنی بر اخلاق‌مداری بوده و این امر موجب شده که برخی از نهادهای انضباطی دانشگاه جزو کم‌کارترین نهادها باشند.

ساماندهی و امکان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌ها

ابراهیم از اجرای برنامه ساماندهی مجدد خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت، کمبود خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود که با برنامه‌ریزی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها امکان حضور این دانشجویان نیز در خوابگاه‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات کمبود اعتبار و فضا، خوابگاه‌ها در وضعیت مطلوب و قابل قبولی نیست، تصریح کرد:‌ در سال جاری حداکثر تلاش خود را داشته‌ایم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در فضای خوابگاهی دانشگاه و یا خوابگاه‌هایی که زیر نظر دانشگاه اداره می‌شوند، مستقر شوند.

تاکید بر گسترش ورزش‌های عمومی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «دانشگاه علوم پزشکی مشهد متولی سلامت به شمار می‌رود و باید در اجرای برنامه‌های ورزشی پیشگام باشد» تاکید کرد: ‌با توجه به وجود فضاهای مناسب ورزشی در پردیس دانشگاه، دانشجویان باید در ورزش‌های عمومی و تخصصی حضوری فعال داشته باشند.

ابراهیم با تاکید بر احترام به افکار دانشجویان، فارغ از گرایشات سیاسی، گفت: ‌در دانشگاه، هیچ گروهی بر گروه دیگر ارجحیت ندارد و هیچ جریان فکری، سیاسی و فرهنگی نباید این قدرت را داشته باشد که فکر خود را بر دانشجو تحمیل کند.

وی همچنین بر تشکیل کانون‌های دانشجویی و گسترش فعالیت در این زمینه تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.