قدس آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: گردشگر می‌خواهد نان تنور را بخورد،توجه به گردشگری پایدار و حفظ آداب و رسوم بومی و ترویج گردشگری روستایی زندگی غربی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و زندگی پایدار توام با معنویت و سادگی روستایی را به جهانیان عرضه می‌کند.

گردشگر می خواهد نان تنور را بخورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست، شنبه شب در همایش روز جهانی گردشگری در تبریز اظهار کرد: امسال برای عمل به سند تدبیر توسعه استان در بخش گردشگری، کارگروهی تشکیل داده‌ایم تا با رفع موانع موجود توسعه این صنعت به سرعت کارها را پیش بریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تبریز به عنوان کاندیدای ایران برای رقابت انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای مسلمان به سازمان همکاری‌های اسلامی (او.آی.سی) معرفی شده است.

وی روستاهای هدف گردشگری، بازار تبریز، شمال استان، جنوب استان و به ویژه شهر مراغه، بازاریابی و تبلیغات را از جمله هسته‌‌های کلیدی روش کار SWOT بکار گرفته شده این نهاد عنوان کرد و افزود: در ستاد اجرایی خدمات سفر استان 28 دستگاه درگیرند و بخش خصوصی هم در این ارتباط نقش بسزایی ایفا می‌کند تا سفرها به درستی انجام گیرند.

حق‌پرست تصریح کرد: با تلاش مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سایر نهادهای متولی، موفق شدیم در میان شهرهایی مثل اصفهان، شیراز، یزد و... تبریز، اولین پایتخت جهان تشیع را به عنوان کاندیدای شهر نمونه گردشگری اسلامی OIS سال 2016 معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در ادامه 27 سپتامبر برابر با 5 مهر ماه را روز جهانی گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: در اساسنامه سازمان جهانی گردشگری (UNWOT) که در سال 1980 تصویب شده است با نامگذاری این روز تلاش شده تا اهمیت گردشگری را به دنیا تبیین کرده و ارزش‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن را در سطح جهان توسعه دهد.

وی اضافه کرد: شعار این روز، گردشگری و توسعه جهانی است تا مردم را برای توانمند کردن و مهیا کردن ایشان برای تغییرات مطلوب با کسب مهارت‌های ضروری در حوزه گردشگری آماده کند.

حق‌پرست هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را نمایاندن نقاط ضعف و از بین بردن ایرادات موجود خواند و گفت: آمار مدارس و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با صنعت توریسم و گردشگری در کشور بسیار ضعیف است و باید برای توسعه علمی این رشته قدم‌های موثرتری برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه گردشگر می‌خواهد نان تنور را بخورد، گفت: توجه به گردشگری پایدار و حفظ آداب و رسوم بومی و ترویج گردشگری روستایی زندگی غربی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و زندگی پایدار توام با معنویت و سادگی روستایی را به جهانیان عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.