قدس آنلاین:نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان،معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور رئیس جمهور زیر بارش باران در تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز زیر بارش باران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، روز دوشنبه با حضور آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید رضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی تبریز افتتاح شد.

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: بیش از 400 ناشر در این استان فعالیت می کند و در سال گذشته بیش از هزار عنوان مجوز نشر کتاب صادر شد، بیش از 300 چاپخانه نیز در این استان فعال هستند.

همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: جایگاه آذربایجان شرقی در فرهنگ و هنر باید در کشور جای خود را پیدا کند و نگاه تمرکزگرایانه که در دولت های گذشته وجود داشت از بین برود.

سپس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی جایگاه رفت و گتف: کتاب به عنوان نماد فرهنگی جایگاه ویژه ای در آذربایجان دارد و نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دومین نمایشگاه بزرگ کشور بعد از نمایشگاه ملی تهران است.

در ادامه صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه آذربایجان ابراز داشت: آذربایجان برای تداوم فرهنگی خود نیاز به توسعه فرهنگی دارد، آذربایجان ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی در ایران و منطقه را دارد که نیازمند عزم مدیران است.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از 7 تا 13 مهرماه از ساعت 10 تا 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.