يكي از مراجع تقلید گفت: در بازسازی واقعه غدیر باید به مسائلی که در کتب اصیل اهل شیعه و توسط عالمان شیعه مطرح شده است، توجه شود.

بازسازی واقعه غدیر بر اساس واقعیت باشد
به گزارش مهر، آیت‌الله جعفر سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر و مسئول سازمان اردویی راهیان نور در سخنانی اظهار داشت: از آن روزی که پیامبر اسلام در عربستان مردم را به توحید دعوت کرد عده‌ای در برابر ایشان صف آرایی کرده و به مخالفت پرداختند.
 
وي ابراز داشت: اسلام به سمت گروهی خواهد بود که بخواهند در جامعه قدم‌های اصلاحی بردارد هر چند که در مقابل نیز عده‌ای به مخالفت با مصلحان می‌پردازند که در صدر اسلام مشرکین همین اقدام را در برابر رسول الله صورت دادند و در مرحله اول به آن حضرت تهمت‌های ناروایی نسبت دادند.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: تهمت‌های مشرکین همانند کاهن، ساحر و دروغگو خواندن رسول الله (ص) آسیبی به شخصیت نبی مکرم اسلام وارد نکرد و آن حضرت به مدت ۴۰ سال در بین مردم بودند و به امانت‌داری و سالم زیستن شهرت یافته بود و تهمت‌های مشرکان کارگر نشد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه داد: به همین دلیل مشرکین در گام بعدی به سمت آزار و اذیت یاران آن حضرت رفتند اما با وجود شکنجه‌های فراوانی یاران رسول الله(ص) شعار توحید و خداپرستی سر می‌دادند.
 
آیت الله سبحانی اضافه کرد: بعد از آزار و اذیت یاران رسول الله، مشرکین تحریم‌های اقتصادی را دنبال کردند که این حصر اقتصادی به مدت سه سال به طول انجامید اما وقتی مشرکان دیدند این محاصره هم نتیجه‌ای نداشته و اسلام روز به روز گسترش می‌یابد از کار خود پشیمان و محاصره اقتصادی را شکستند.
 
مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مخالفان تلاش برای کشتن رسول الله(ص) بود افزود: در جریان این ماجرا امام علی(ع) در بستر پیامبر اکرم(ص) خوابید و حضرت توانست شبانه از مکه مهاجرت کنند.
 
تبیین واقعه غدیر موجب باطل شدن توطئه‌های دشمنان اسلام می‌شود
 
آیت الله سبحانی، در بخش دیگری از سخنان خود، رسول الله(ص) را موسس و امیرالمومنین(ع) را معمار بقای اسلامی برشمرد و افزود: تبیین درست واقعه غدیر موجب باطل شدن توطئه‌های دشمنان اسلام خواهد شد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در بازسازی واقعه غدیر باید به مسائلی که در کتب اهل شیعه و توسط عالمان شیعه مطرح شده است توجه شود.
 
مرجع تقلید شیعیان، افزود: امیدوارم روزی واقعه غدیر در محلی که روی داده بازسازی شود که ان شا الله در آن روز اثبات خواهد شدکه اسلام دینی ابدی و جاویدان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.