قدس آنلاین،شهرکرد؛ قائم مقام بنیاد دعبل خزاعی در شهرکرد گفت: ۲۸ مداح چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه ای این بنیاد هستند.

پوشش بیمه ای مداحان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد ، نشست قائم مقام بنیاد دعبل با مسئولین کانون مداحان شهرستان های استان و مداحان برگزار شد.

دراین نشست حمید رضا توسلی مسئول کانون مداحان استان گزارشی از برنامه های فرهنگی و آموزشی این کانون را ارائه کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مداحان در مشهد و برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در سطوح مختلف گفت: سیاست کانون مداحان پرورش نیروهای مستعد در حوزه مداحی و استفاده از ظرفیت بالقوه نوجوانان و جوانان در مراسم مذهبی است.

توسلی ازبنیاد دعبل خواست تا بیمه مداحان در استان با کمیت و کیفیت بیشتری توسعه یابد.

در این نشست معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان با توجه به وجود بزرگان مداحی و شعر آیینی همچون عمان سامانی گفت: در این استان ظرفیت های قابلی هست که اگر سرمایه گذاری در آن با اهتمام بیشتری صورت گیرد شاهد پرورش مداحان قابل کشوری خواهیم بود.

سید محمد میربد از مسئولین بنیاد دعبل خواست با تعیین سیاست ها و راهبردهای این بنیاد، مداحان را با مأموریت ها و وظایف آن آشنا کنند.

در این نشت قائم مقام بنیاد دعبل گفت: مهمترین مأموریت این بنیاد در زمینه بیمه مداحان تعریف شده و آموزش مداحان یکی دیگر از برنامه های آن است.

حسن بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه بیمه مداحان به نسبت جمعیت جزو استان های برتر است ابراز امیدواری کرد: مداحان بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی گفت:  سیاست این بنیاد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، پرداخت مستمری و دستگیری از مداحانی که سن آنان از ۶۰ سال گذشته و کار افتاده هستند تعیین شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۲۸ مداح از استان تحت پوشش بیمه بازنشستگی و مستمری این بنیاد قرار دارند گفت: افراد زیر ۶۰ سال واجد شرایط با برگزاری آزمون برای شناسایی و اقدامات بعدی معرفی می شوند.

در حاشیه این نشست از۲۵ نفر از مداحان برای بیمه بازنشستگی آزمون شفاهی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.