جواد حسینی : کارلوس کی‌روش شامگاه هفتم مهر پس از اتمام مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر اسامی مسافران پرتغال را از طریق وبسایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد ...

قلم قرمز کی‌روش روی نام پرسپولیسی‌ها؛بازیکن بدون تیم در تیم ملی!

تا 22 بازیکنی که باید به همراه تیم ملی به پرتغال سفر می کردند خود را برای یک سفر نسبتا طولانی آماده کنند. مرور اسامی دعوت شده به اردوی پرتغال بهت و ناباوری بسیاری را به دنبال داشت چون در فهرست مسافران پرتغال نامی از بازیکنان پرسپولیس وجود نداشت تا برای نخستین بار در تاریخ اردوی تیم ملی بدون بازیکنان پرسپولیس تشکیل شود.البته به جز پرسپولیس از تراکتورسازی تبریز هم بازیکنی در تیم ملی حضور نداشت تا صدرنشین لیگ برتر در تیم ملی نماینده ای نداشته باشد.

هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز ابتدا تصور می کردند اشتباهی رخ داده و نام بازیکنان تیم مورد علاقه آنها از قلم افتاده اما پس از اعلام اسامی بازیکنان از طریق رسانه ملی این واقعیت برملا شد که کی‌روش از تیم اول و نهم جدول هیچ بازیکنی را شایسته حضور در تیم ملی ندانسته در صورتی که در بین نفرات دعوت شده به اردوی پرتغال بازیکنی بدون تیم هم بود اما بازیکنان تراکتورسازی و پرسپولیس از نظر کی روش صلاحیت حضور در تیم ملی را نداشتند. در فهرست مسافران پرتغال بیشترین سهم به باشگاه استقلال اختصاص داشت تا امیر قلعه نویی هم به این ترتیب به اعتراض‌های خود نسبت به حضور بازیکنان در تیم ملی ادامه دهد.  استقلال با شش بازیکن بیشترین سهم بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی را در اختیار داشت، نفت تهران با سه بازیکن و فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان هر یک با دو سهمیه رده دوم و سوم را به دست آورده بودند. نکته جالب توجه حضور پرشمار بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی بود. کی‌روش با دعوت از نکونام، انصاری فرد، علیرضا حقیقی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش،سید جلال حسینی، پژمان منتظری، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه نشان داد همچنان به توانمندی بازیکنان پیشین تیم ملی اعتقاد داردو  بازیکن جدیدی نتوانسته نظر وی را برای حضور در اردوی تیم ملی جلب کند. نکته بحث برانگیز دیگر این بود که مهرداد پولادی با وجود آنکه در هیچ تیمی عضویت نداشت همان دوره ای که از مس کرمان اخراج شده بود به تیم ملی دعوت شد تا مشخص شود کی روش به او علاقه بسیار زیادی داردو برای وی اصلا مهم نیست بازیکنی که به اردو دعوت می کند دارای تیم باشد.

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی پس از ترک تهران و حضور در لیسبون پرتغال از صبح دیروز(یکشنبه) فعالیت خود را برای یک دوره آماده سازی آغاز کردند،پژمان منتظری و رضا قوچان نژاد صبح دیروز قبل از تیم ملی وارد لیسبون شدند و علیرضا جهانبخش، جواد نکونام،کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی نیز بعدازظهر یکشنبه به جمع ملی پوشان ملحق شدند. همچنین امروز نیز اشکان دژاگه وارد پرتغال شده تا تمرینات خو را زیر نظر کادر فنی پیگیری کند.سید جلال حسینی، مهرداد پولادی و سردار آزمون نیز همزمان با ملی پوشان دیگر وارد پرتغال شدند.اولین بازی تدارکاتی تیم ملی روز جمعه 18 مهر ماه مقابل تیم استوریل و بازی دوم ملی پوشان برابر بنفیکا روز سه شنبه 22 مهر ماه برگزار خواهد شد.تمرینات تیم ملی در استادیوم ملی پرتغال( ژامور) که در شهر لیسبون قرار دارد،برگزار خواهد شد.

رکوردی که کی‌روش به ثبت رساند

کارلوس کی‌روش درحالی 24 بازیکن را با خود به اردوی پرتغال می‌برد که از نکات جالب آن عدم حضور بازیکنان پرسپولیس در این اردو است. این اتفاق در حالی رخ داده که هیچگاه (حداقل در 40 سال اخیر) سابقه نداشته بازیکنی از پرسپولیس در اردوی تیم ملی حاضر نباشد و انتظار می‌رفت بازیکنانی مثل رضا حقیقی و پیام صادقیان در اردوی تیم ملی باشند.

پیش از این در جام جهانی 2006 هیچ یک از استقلالی‌های حاضر در تیم ملی فرصت بازی کردن پیدا نکرده بودند که در نوع خود بی سابقه بود و لیست جدید کارلوس کی‌روش هم اقدامی بود که جز اولین‌ها محسوب می‌شود.

        هرچند که کارلوس کی‌روش در اظهاراتش اعلام کرده در دعوت بازیکنان به تیم ملی، توجهی به تیم آنها ندارد اما پرسش علاقمندان به فوتبال از او این است که آیا فرصت بازی در استرالیا به حتی یک پرسپولیسی داده نمی‌شود؟ و از آن جالب‌تر آیا هیچ بازیکنی از پرسپولیس در کاروان تیم ملی در استرالیا نخواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش باید حداقل دو ماه دیگر صبر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.