قدس آنلاین:مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از افتتاح 8 طرح هادی در سطح شهرستانهای استان به مناسبت روز ملی روستا خبر داد.

افتتاح 8 طرح هادی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمدی در جمع خبرنگاران استان گفت : این طرح ها با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 355 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به بهره برداری می رسد که 915 خانوارروستایی ا زاین طرح ها بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت : همچنین 620 واحد مسکن روستایی ، اهدای نمادین اسناد مالکیت روستایی در کلیه شهرستانها ، کلنگ زنی دو طرح هادی و افتتاح 5 طرح سمت توسعه روستایی با اعتبار 200 میلیون تومان از دیگر برنامه های قابل اجرا درسطح استان است.

وی افزود : تاکنون 59 هزار و 556 جلد سند مالکیت روستایی در استان صادر شده است.

وی در ادامه تعداد روستاهای بالای 20 خانوار را در استان 718 روستا یرشمرد و خاطر نشان کرد:  ازاین تعداد 557 روستا تهیه طرح هادی تصویب و  تاکنون طرح هادی در 240 روستا اجرا شده است.

وی تصریح کرد : استان خراسان شمالی در شاخص تهیه طرح های هادی 2 درصد از میانگین کشوری جلوتر و در شاخص اجرا 3 درصد عقب است.

محمدی مجموع واحدهای بهسازی و بازسازی شده قبل از طرح ویژه مسکن روستایی در استان را 17 هزار و 500 واحد برشمرد و افزود : همچنین صدور پایانکار از محل طرح ویژه مسکن روستایی در استان 36 هزار و 81 واحد مسکونی است.

وی خاطر نشان کرد : تاکنون 307 میلیارد تومان از محل طرح ویژه مسکن روستایی توسط بانک ها تسهیلات پرداخت شده است.

وی  با بیان اینکه 112 هزار خانوار در سطح روستاهای استان ساکن هستند، اظهار داشت : سالانه باید به 6 هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات پرداخت شود که در سال جاری پرداخت 5 هزار تسهیلات قطعی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان مقاوم سازی شده اند، گفت : از 104 هزار واحد مسکونی روستایی 53 هزار و 581 واحد مقاوم سازی شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.