قدس آنلاین، شهرکرد: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: 7261 واحد در روستاهای زلزله زده با اعتباری بالغ بر 133 میلیارد ریال در مناطق روستایی بازسازی شده است.

7261واحد روستایی در مناطق زلزله زده بازسازی شده است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، غلامرضا کشاورز گفت: اعتباری بالغ بر 3300 میلیون ریال کمک بلاعوض نیز به 3759 خانوار پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در شهرهای زیر 12 هزار نفر جمعیت و کلیه روستاها در چارچوب توانایی های ملی و منطقه ای به منظور تجدید حیات دوباره در روستاها و شهرها از طریق ارائه تسهیلات بانکی نسبت به احداث واحدهای مسکونی مقاوم با مشارکت مردم اقدام شده است.

این مسئول با ابراز امیدواری از روند رو به رشد فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در راستای ارتقاء کمی و کیفی واحدهای مسکونی در روستاها در برنامه های توسعه کشور راهکارهای ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: احداث خانه عالم، اتاق عالم، مسجد داارالقرآن و جابجایی روستاهای در معرض خطرو آموزش معمارها و کارگران ساختمانی از دیگر برنامه های این بنیاد در استان است.

کشاورز جابجایی 80 روستای در معرض خطر فرسایش استان را از مهم ترین اقدامات این بنیاد ذکر کرد و خاطرنشان کرد: 55 شهرک جدید در سطح استان در راستای اهداف این بنیاد احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بهره مندی 37113 واحد مسکونی روستایی را از اقدامات قابل توجه این دستگاه  در استان بر شمرد و تصریح کرد: مجموعه 24 واحدی چلوان، مجموعه 20 واحدی روستای دزک، 20 واحدی روستای آورگان و مجموعه 42 واحدی روستای چم کاکا از جمله این طرح ها است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اعلام خبر تهیه طرح هادی در 520 روستای بالای 20 خانوار گفت: طرح هادی روستایی در 227 روستا با اعتباری بالغ بر 496770 میلیون ریال به اجرا درآمده است.

گفتنی است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برای 54592 مکان روستایی سند ثبتی صادر کرده و بیش از 7777 قطعه زمین به متقاضیان واجدالشرایط واگذار نموده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.