قدس آنلاین : تجربه 16 دوره حضور مؤثر شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی مصالح، معماری، تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساختمان اصفهان، سبب شد بار دیگر بهترین‌ها زیر یک سقف گرد هم آیند و به عرضه و معرفی بهترین محصولات خود در عرصه ساختمان و تولیدات ساختمانی بپردازند.

از کلیدهای لمسی تا سنگ های دوستدار محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، بازدید از این نمایشگاه و مشاهده دستاوردهای یک سال گذشته غرفه های مختلف نشان می‌دهد، این شرکت‌ها از تلاش مستمر برای بهبود محصولات خود باز نمانده‌اند.

این نمایشگاه 12 مهرماه آغاز شده و تا 16 مهر با حضور 85 مشارکت کننده در قالب 130 غرفه و در 8500 مترمربع فضا در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان به کار خود ادامه خواهد داد.

خبرنگار ما در گفت‌وگو با تعدادی از شرکت‌کنندگان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مصالح، معماری، تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساختمان آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای فنی آنها را در عرصه صنعت ساختمان جویا شد.

کارشناس کنترل کیفیت شرکت ایزوپایپ در مورد آخرین دستاوردهای این شرکت اظهار کرد: شرکت ایزوپایپ امسال توانست با استفاده از مواد اولیه بهتر، و استفاده از چسب پلی‌اتیلن در داخل و خارج لوله‌های پنج لایه، محصول خود را با کیفیت‌ بهتری نسبت به سال گذشته تولید کند.

وحید فرازنیا افزود: عمر استاندارد این لوله‌ها در آلمان 100 سال و در ایران 50 سال است که ایزوپایپ توانست قدمی بلندتر نسبت به استانداردهای ایران بردارد و عمر این لوله‌ها را نسبت به استانداردهای موجود افزایش دهد.

همچنین رضا چینی - مدیر عامل شرکت نماچین در مورد حضور هرساله خود در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مصالح، معماری، تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساختمان گفت: شرکت نماچین امسال نزدیک به 80 درصد در رنگ‌ها و طرح‌های محصولات خود تنوع ایجاد کرده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های شرکت نماچین برای افزایش رضایت مشتریان، توجه بیشتر به تولید محصولات با کیفیت با استفاده از سنگ شیل به جای خاک رس است. این محصولات، کیفیتی بالاتر و جذب آب کمتری نسبت به محصولات معمول دارند.

کاهش 40 درصدی مصرف انرژی

"چینی" همچنین از تولید انبوه محصول جدید این شرکت خبر داد و گفت: محصول جدید شرکت نماچین، "نما با اجرای خشک" است که مصرف انرژی در ساختمان‌ها را 40 تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

همچنین احمد بهجتی، مسئول دفتر فروش "خانه هوشمند پارمیس" در مورد محصول ارایه شده خود در این نمایشگاه اظهار کرد: شرکت "خانه هوشمند پارمیس" اولین و تنها تولید کننده کلید لمسی در ایران است.

وی افزود: طراحی و تولید این محصولات نزدیک به سه سال طول کشیده و این شرکت بیش از یک سال است که در اصفهان فعالیت می‌کند. کلیدهای لمسی شرکت با سیستم کنترل از راه دور سازگار است و نسخه اولیه کنترل به کمک تکنولوژی اندروید این محصول نیز به بازار آمده است.

سنگ‌های مصنوعی، دوست‌دار محیط زیست

بهجتی در مورد مزایای این محصول نسبت به نمونه‌های قدیمی اظهار کرد: ما بسیار دیده‌ایم که با روشن کردن کلیدهای برق جرقه ایجاد می‌شود، اما خروجی این محصول "رله"( کلید الکتریکی سریع) است که باعث می‌شود جرقه به بیرون راه پیدا نکند.

همچنین علیرضا چلونگر، مدیر عامل شرکت "هنر سنگ خورشید" در مورد محصولات شرکت خود اظهار کرد: شرکت "هنر سنگ خورشید" توانسته است با الگوبرداری از آثار بزرگترین هنرمندان ایران از جمله استاد فرشچیان، این آثار را قالب سازی کرده و به تولید انبوه برساند.

وی افزود: با وجود اینکه شرکت "هنر سنگ خورشید" در تولید صنعتی سنگ مصنوعی و دکوراتیو نما، شرکت نوپایی است توانسته است حجم تولید، تنوع طرح، کیفیت و ماندگاری محصولات خود را به میزان قابل قبولی برساند.

چلونگر در مورد ویژگی‌های متمایز کننده سنگ‌های مصنوعی از سنگ‌های طبیعی گفت: سنگ‌های مصنوعی نسبت به گرما و سرما و اختلاف دما بسیار مقاوم‌تر بوده، همچنین عایق صوت و حرارت و دوست‌دار محیط زیست هستند.

محمد زارعی یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز گفت: یکی از ایرادهای غرفه ها و مشارکت کنندگان این بود که پرسنل بازرگانی پاسخگوی بازدیدکنندگان هستند. این برای من که با نگاه علمی و تحقیقاتی به این نمایشگاه آمده‌ام، جالب نیست.

وی ضمن انتقاد از گران بودن محصولات ارائه شده در نمایشگاه، گفت: برخی شرکت ها نتوانستند من را در مورد گارانتی محصولات خود قانع کنند و این امر به خصوص در مورد بعضی از این شرکت‌ها که ممکن است در چند سال آینده وجود خارجی نداشته باشند، نگران کننده است.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.