قدس آنلاین : استاندار اصفهان در مراسم افتتاحيه برنامه هاي هفته ناجا و آيين صبحگاه مشترك فرماندهي انتظامي استان ، نيروي انتظامي را مجموعه اي كارآمد، مقتدر و بهترين تكيه گاه براي مردم توصيف كرد.

نيروي انتظامي مجموعه اي كارآمد و مقتدر و بهترين تكيه گاه براي مردم است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، دكتر "رسول زرگرپور" در اين آيين گفت: ارزش و اعتبار مدافعان حريم نظم و امنيت در سه خصوصيت و ويژگي اقتدار، عزت و رحمت و رافت خلاصه مي شود و بايد اين سه ويژگي در تك تك نيروهاي انتظامي وجود داشته باشد.

وي با بيان اينكه اقتدار با سلاح تيز و مشت محكم به دست نمي آيد افزود: اقتدار يك امر معنوي است كه با قاطعيت همراه با رافت و محبت كسب مي شود و خوشبختانه نيروي با تدابير مديران و فرماندهان به اين اقتدار در سطوحي با كيفيت رسيده به طوري كه هم نيروهاي درون آن را احساس مي كنند و هم مردم مي دانند نيرويي كه مي خواهد از آنان در برابر مجرمان و خلافكاران دفاع كند يك مجموعه مقتدري است.

اين مقام مسئول به عزت در نيروي انتظامي اشاره كرد و اظهار داشت: عزت به اين است كه پارسايي و پاكدامني در نيروي انتظامي مشاهده شود و فرد پليس خود را به متاع قليل مادي متكي نكند كه به حمداله با برنامه ريزي هاي عقيدتي سياسي نيروي انتظامي اين عزت در نيرو محقق شده است.

استاندار اصفهان تاكيد كرد: ويژگي سومي كه بايد نيروي انتظامي داشته باشد رحمت و مهرباني با مردم است و بايد همانطور كه در برابر قانونشكنان و خلافكاران مقتدر است نسبت به مردماني كه مي خواهد امنيت آنان را تامين كند نيز مهربان باشد.

زرگرپور خاطر نشان كرد:به حمداله نيروي انتظامي با دارا بودن اين سه ويژگي و خصوصيت بارز توانسته است به يك مجموعه مقتدر و كارآمد تبديل شود و بهترين تكيه گاه براي مردم باشد.

وي در ادامه اصلي ترين و ذاتي ترين وظيفه نيروي انتظامي در نظام جمهوري اسلامي را دفاع از ارزش هاي اسلامي عنوان كرد و اظهار داشت: امروز همه بايد بدانند كه نيروي انتظامي با جان و دل از ارزشهاي اسلامي دفاع مي كند و در درون نيروي هم ارزش هاي اسلامي بايد معيار و ميزان قرار بگيرد.

استاندار اصفهان تصريح كرد: بايد نيروي انتظامي خود را ملزم به صيانت از ارزشهاي اسلامي بداند زيرا كه اقتدار، عزت و رحمت و رافت همه در چارچوب ارزش هاي اسلامي است و اگر در هرجايي چه در كلانتري و پاسگاه ها و چه در جاده ها مردم يك پليس را مشاهده كردند بايد در چهره او مظهري از پاكي و تقواي الهي ببينند.

زرگر پور بيان داشت: پليس بايد طوري رفتار و عمل كند كه كساني كه افراد فاسد و بي تقوايي هستند از او بترسند و افراد متقي از ديدن آن شادمان شده و به همين جهت نيروي انتظامي بايد در كنار توجه به فناوري هاي نوين و مجهز شدن به تجهيزات روز دنيا به تقويت روحيه ديني و معنويت پرسنل خود اهتمام بورزد و در اين زمينه دولتمردان دولت تدبير و اميد برخود واجب مي دانند كه در حمايت مادي و معنوي نيروي انتظامي از هيچ تلاشي دريغ نكنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.